Herkenbaar?

<p>Hoi, </p><p>Velen van jullie zullen misschien zeggen wees blij maar ik maak me toch wat zorgen. </p><p>Mijn zoontje is inmiddels een half jaar. Waar hij de eerste weken nauwelijks sliep en hele dagen wakker was is het nu het tegenover gestelde. </p><p>Hij slaapt overdag best goed het punt is alleen dat hij na een half uur/3 kwartier al weer moe is. Dit is toch geen normale wakkertijd voor deze leeftijd. Soms probeer ik het wat te rekken maar dan word hij echt bloedchagerijnig. Is dit herkenbaar voor iemand? Moet ik me zorgen maken? Op dit moment is hij erg verkouden dat zal wel invloed hebben maar het gaat nu al bij a 2 maanden zo. Ook als hij niet verkouden is oid. </p><p>Ik vind het erg moeilijk, ben aan huis gekluisterd zo want hij slaapt niet in de kinderwagen... </p><p>woensdag moet ik naar het bureau daar zal ik het ook bespreken maar zou graag willen weten of dit herkenbaar is voor iemand en of dit ooooooit goed komt. Wil zo graag eens ergens heen of bij iemand langs zonder een schreeuwend kind die moe is.. ?</p>

Geloof me dat dit een fase is die wel even kan duren. Wij hadden (en hebben dit nog steeds) in de periodes dat hij groeit of zich aan het ontwikkelen is. Mijn zoontje is nu 18 maanden en heeft nu weer zo’n fase dat hij s middags soms 4uur achter elkaar slaapt! Leuk is het idd niet altijd, maar hij heeft het echt nodig. Vaak na een paar weekjes wordt het weer minder en merken we weer dat hij iets kan of ineens flink gegroeid is, zoals nu en hij ineens geen slaapzakken meer pas haha

Ik denk meteen wees er blij mee idd, haha! Hier 1 die tot 5 maanden redelijk sliep en nu al dik 3 maanden zo goed als niet overdag en super slecht in de nacht. 
Baby's hebben ook gewoon veel slaap nodig. De een geeft zich daar meer aan toe dan de ander. Is hij wel goed allert als hij wakker is? Drinkt hij verder goed? Als dat zo is zou ik me niet al te druk maken en het idd eens overleggen als je naar het cb gaat. 
Over het erop uit gaan, dat moet je gewoon doen. Iets wat je niet doet kan hij ook niet aan wennen. Je kan toch moeilijk maanden aan huis gekluisterd gaan zitten;) 

En hoe lang slaapt hij dan overdag? 
Mijn dochter is vaak vlak na een slaapje ook weer moe maar dan heeft ze ook maar 30-45 min geslapen .. het komt bij ons maar ongeveer om de dag 1x voor dat ze overdag langer slaapt dan een uur.. ze is ook een half jaar nu. 

Dit hoort erbij.. Ik zou me niet teveel zorgen maken. Je baby heeft deze slaap nodig voor zijn ontwikkeling en groei (en weerstand) en daar geeft hij aan toe. Straks komt er echt wel een tijd dat hij meer wakker is en de hele wereld wil ontdekken. En dan heb je als ouder weer andere problemen (namelijk hem,terwijl je dan wel de deur uitkunt, de hele tijd in de gaten houden ?)  En sommige kids hebben gewoon meer slaap nodig. Die van mij hebben tot in groep 2 nog een paar keer per week een middagslaapje gedaan. Je kunt er in die zin niet veel aan doen. Er is een heel nieuw mens in je leven verschenen met eigen behoeftes. Maar zoveel slaap kan echt niet kwaad als hij wanneer hij wakker is dan maar wel alert overkomt.

Hier maakt het echt niet uit hoelang hij geslapen heeft. 3 kwartier of 2,5 uur. Standaard na 3 kwartier word hij vervelend, wrijven, oortjes trekken ed. 
Hij slaapt de nachten op zich redelijk, wel een paar keer wakker en erg vroeg wakker. 
Verder is hij wel alert. Hij is heel erg beweeglijk, zit of ligt geen seconde stil! Misschien dat dat nog meespeelt. En het was/is een huilbaby dus niet altijd even gezellig als hij wakker is. Maarja komt dat dan doordat hij een huilbaby was of is er toch meer omdat hij ook zo snel moe is.. 

Terug
Bovenaan