Herkenbare klachten?

Hoi allemaal! Morgen ben ik 6 weken zwanger. Heb gelukkig niet al te veel kwaaltjes maar wel enorm veel last van mn darmen. Obstipatie, krampen en winderigheid. Nu heb ik ook af en toe pijn in mn onderrug over de hele breedte, het voelt een beetje als de rugpijn die soms bij een menstruatie hoort. Het komt uit het niets opzetten en duurt hooguit een half uur. Dit heb ik nu een aantal dagen.
Hebben meer zwangere dames dit? Hoort dit erbij? Of hoort dit juist bij een beginnende miskraam? Ik verlies geen bloed.

Lieve groetjes,
Samantha

Obstipatie herken ik zeker, evenals rugpijn. Je hoeft echt niet zomaar bang te zijn voor een miskraam. Pas bij bloedverlies en heftige krampen kan er wat mis zijn. Geniet lekker van je zwangerschap! Ik merkte ook dat ik de ene dag wel last had van dingen en de andere dag totaal niet. Zoek er niet teveel achter!

Ik had ook erg last van menstruatie krampen en winderigheid, maak een kruik, met een oude sok vullen met rijst, dichtknopen en in de magnetron doen en je hebt een heerlijke warme kruik. Dat helpt echt bij mij trok het gelijk weg of een warm bad. Maak je er niet te druk om er gebeurd van alles in je buik, je baarmoeder groeit en dat kan die krampen geven. 

Herken het helemaal! Ik gebruik extra vezels voor een goede stoelgang. Wel extra bij drinken!! Pijn in je rug komt door de hormonen in je lichaam is mij vertelt. Sterkte de komende maanden ?

Ja hoor heel herkenbaar, bij mij trokken deze kwalen weer weg bij 11 weken. Ik heb inmiddels (14,5wk) 3 echo's gehad en allemaal goed, dus maak je daar niet druk over. Natuurlijk kan een zwangerschap altijd verdrietg aflopen, maar ik zou me met deze kwalen niet druk maken. Het klinkt juist als hele normale kwalen.

Terug
Bovenaan