Herkend iemand dit? Graag advies..

<p>Hallo!</p><p>Ik ben heel vroeg in mn zwangerschap, week 5 nu. Sinds 2 dagen heb ik steken rechts en links onder in mn buik. Wanneer ik til, hoest of teveel heb gedaan. Soms voel ik ook een lijn lopen van links naar rechts onderin mn buik. Herkend iemand dit? Weet iemand wat dit is ? Of waarom. Ik ben een beetje bezorgd. </p><p> </p>

Die steken en zo zijn heel erg normaal. Waarschijnlijk is het je baarmoeder die je voelt, die is (ja, nu al!) aan het oprekken. Je hormonen doen super veel in je lijf, juist al zo vroeg, omdat het niveau zo ontzettend snel stijgt. Daar kun je rondom je banden/spieren in het begin veel last van krijgen. Dus voor zo ver ik aan mezelf kan linken, hoef je je geen ik zorgen te maken! ;) 

Ik had dit ook! Eerst iedere dag een week voor ik ongesteld zou worden. Toen een test gedaan en ja bleek zwanger. Ik ben vandaag 6w1d zwanger en heb het soms nog wel eens. Ik was net als jou ook ongerust. Mijn verloskundige zei dat ook.. het oprekken van de baarmoeder.

Eng gevoel he? heb dat ook erg gehad in het begin en maakte me erg onzeker. Zoals hierboven door veel beschreven zijn het waarschijnlijk je banden/baarmoeder die aan het oprekken zijn. Dit wordt gelukkig wel minder en ga je op een gegeven moment ook echt herkennen als bandenpijn... ;) 

[quote quote=10185025]Bedankt allemaal! Ben nu iets meer gerustgesteld ? Dit is mn 2e zwangerschap maar heb dit bij de 1e nooit zo gehad! Allemaal weer even wennen haha. Xx[/quote]
Ik had het in het begin bij deze tweede zwangerschap ook veel sterker dan bij de eerste! Aan de VK gevraagd, zij zei dat dat kan komen omdat het allemaal wat heftiger reageert op het oprekken, juist omdat dat allemaal al een keer gebeurd is. Bij de eerste gaat het allemaal wat geleidelijker aan, en bij de tweede rekt het wat sterker in fases maar minder geleidelijk. 

Terug
Bovenaan