herkennen blaasontsteking?

Hoe herken je blaasontsteking bij je kindje?
Ik herinner me dat hier weleens een topic over ging.
Op internet las ik dat het bij kleine kinderen vaak moeilijk te herkennen is.
Wie heeft hier ervaring meegehad en hoe herkende je het bij je kindje?

Groetjes "Rebbie"

hey hoi,

wat ik weet is dat de urine dan stinkt en donkerder is......maar goed ik weet niet of het in de luier opvalt....

ik had er zelf als kleinkind heel veel last van....

heeft je meissie er last van dan????

Ik weet het niet zeker of ze het heeft.
Maar de laatste dagen roken haar plasluiers zo sterk.
Toen ze bij mijn moeder een plas op het potje had gedaan zag het er een beetje troebel uit. Toen ik na ging denken dacht ik ineens aan blaasontsteking. Want urine hoort toch 'helder' te zijn?
Maar verder merk ik niets aan haar: ze eet goed, heeft geen koorts, is niet ziek.
Tot vandaag, ze is de hele dag heel jengelig geweest. En vanavond na een douche en bad zei ze: "Lebecca hoofdpijn!"
Ik heb aan haar eerder op de dag gevraagd: "Heb je hier pijn?"   en wees rond haar buik. Maar verontwaardigd zei ze 'nee'.
Vind wel dat haar plasluiers anders zijn dan anders. Zo heeft ze een volle luier en dan ineens uren niet zoveel plas. Eerder had ze elke 3 a 4 uur een hele volle plasluier. Ik vind ook dat ze veel minder drinkt (wel genoeg), maar veel minder als anders.
Ik wil so-wie-so maandag de huisarts even bellen.
Maar was benieuwd of jullie iets herkennen en er ervaring mee hebben.

hoihoi,

op zich zou het wel een blaasontsteking kunnen zijn.....maar goed idd ff de huisarts er na laten kijken dan weet je het cker.....

cranberry sap helpt heel goed tegen blaasontsteking........

suc6 en beterschap met je meissie

liefs denise

Het zijn ook echte vriendinnen he?! Lydia heeft net vandaag een kuurtje gekregen tegen: jawel, blaasontsteking, en een hele fikse ook! Achteraf roken haar luiers idd wat sterker en gisteren wilde ze maar heel weinig drinken. Maar vanochtend heeft ze vanuit het niets opeens een paar keer een aanval gehad dat ze lag te gillen van de pijn. Ze zei dat haar billen pijn deden en ze propte steeds een knuffel tussen haar benen. Met heel veel geschreeuw heb ik een plasje kunnen opvangen terwijl ze dubbelgevouwen van de pijn op de wc hing, en toen was het al snel duidelijk. De meters vlogen omhoog zei de ass.
Hoe is het nu met Rebecca? Lydia zei na de eerste lepel ab: zo, nu doen mijn billen geen pijn meer als ik moet plassen. Ik hoop het van harte voor haar...
Oja, en we moeten idd weer eens wat afspreken, ik kan deze week behalve woensdag elke dag wel, dus mail maar even als jij tijd hebt.
Groetjes, Rianne
O ja, en gisteren waren we in Madurodam en naar het strand, maar volgende week wil ze weer in de kerk met Rebecca spelen zegt ze...

Niet te geloven!!! Lydia blaasontsteking.
Wat zielig dat ze zo'n pijn heeft gehad!! Ik hoop echt dat het snel over is.
Rebecca heeft niet geklaagd over pijn (en ik heb daar niets van gezien), dus ik twijfelde heel erg of het blaasontsteking was.
Maar gisteren en vandaag ging het weer prima, ook met drinken en plasluiers, dus heb ik de dokter niet meer gebeld. Mocht ik toch weer iets merken dan bel ik meteen. Wat lief dat Lydia zo'n uitspraak had na de eerste lepel van het drankje.
Deze week is al redelijk vol gepland.
Dus wat ons betreft wordt het liefst volgende week.
Wat schattig dat Lydia weer met Rebecca wil spelen in de kerk, dat ze dat zei!!!!
Rebecca kan het nog steeds hebben over de allereerste keer bij jullie. Die Bumba en Hopla hebben toen wel indruk op haar gemaakt.
We spreken snel af.
Groetjes, van ons

Terug
Bovenaan