herkennen jullie altijd de signalen van honger?

hi
ik geef m''n kleintje van 10 weken borstvoeding maar vind het elke keer weer lastig om te bepalen of hij honger heeft of niet
soms wordt hij huilend wakker en dan is het nog maar 2 uur geleden dat hij bv heeft gehad, maar zoekt hij wel z'n handjes om te sabbelen, dan denk ik aha weer honger...
en laat hem drinken, dit doet hij dan ook (want hij wil altijd wel een paar slokken)
maar of hij dan echt honger had of trek, is me niet duidelijk
sowieso als ik hem in m'n armen neem, zoekt hij altijd wel iets om te sabbelen...
ik vraag me dan altijd af of hij genoeg heeft gehad ... hierdoor ben ik na 10 weken nog steeds heel onzeker over de borstvoeding
heeft iemand tips?
dankje, groetjes mel

Moeilijk hè, die signalen.
Het sabbelen, smakken en zoeken zijn idd signalen, maar kunnen ook op zuigbehoefte duiden. Ik ging er altijd vanuit, dat als er dan echt gedronken werd het ook echt honger was....

Heb je het borstvoedingsforum ( www.borstvoedingsforum.nl ) al ontdekt??
Daar lezen en schrijven allemaal moeders die bv geven en ook vrijwilligers van het VBN mee en kun je dus terecht met al je vragen en onzekerheden over borstvoeding. En heb ik ook veel herkenning gevonden in bepaalde onzekerheden die ik had.
Zonder hen had ik vast mijn jongste geen 13,5 maand bv kunnen geven...

Groetjes Wanda,
www.bewustouderschap.nl

hallo....

ja inderdaad lastig die signalen!!
mijn dochter is nu 2 maanden en ik merk dat ze steeds meer aan het sabbelen is...en dat het dan nog lang geen etenstijd is! maar ik heb ook gelezen in 'oei ik groei'...dat ze nu haar vingertjes enzo gaat ontdekken... en veel sabbelenbehoefte kan hebben..jou kindje is 10weken toch? die zal dan ook vingertjes gaan ontdekken en veel willen sabbelen....
ik geef nu 2,5 week geen borstvoeding meer, maar flesvoeding...en als het nog geen tijd is om te eten, bijv. na anderhalf uur na de voeding, dan geef ik haar een speentje...wil ze daar op sabbelen,dan heeft ze nog geen honger, als ze echt honger heeft gooit ze het speentje eruit, heb ik gemerkt...
dan nog even een leuke weetje:
in een show van oprah..waren de volgende babygeluidjes met betekenis....enne ik herken ze echt!!
Neh= ikheb honger
Owh= ik heb slaap
Heh= ikvoel mij niet prettig
Eair= ik heb een darmkrampje
Eh= er zit een boer dwars
wie weet heb je er wat aan!!

succes...groetjes minie

Terug
Bovenaan