Herkennen jullie dit, begin zwangerschap, wisselende misselijkheid en stemmingen

Hoi,

Morgen ben ik precies 7 weken zwanger. Ik vind deze eerste weken helemaal niet zo fijn. M.n. door onzekerheid. Ik maak me nu gelukkig minder druk als de allereerste weken, maar toch.
Vorige week voelde ik me echt beroerd en deze week geleidelijk aan, ik moest weer werken ga ik me beter voelen. Heel licht misselijk en nog steeds weinig eetlust en nu vind ik het weer vervelend dat ik de symptomen die ik vorige week zo overduidelijk had, deze week weer minder heb. Ik vraag me dan af. Is het nog wel goed met het vruchtje?? Waarom voel ik mij nu zo anders dan vorige week, wat overigens niet echt een pretje was. Ik moet geduld hebben, want pas 16 januari krijg ik de eerste echo, waarop ik hoop het hartje te kunnen zien kloppen. Maar, zucht, ik vind het moeizaam. Terwijl het voor de ontwikkeling erg belangrijke weken zijn, kan ik echt positieve stemming maar moeizaam vinden. Ik baal daar ook van, niet leuk voor mijn kindje, denk ik dan. Niet zo makkelijk om de tijd zo door te komen. Niet dat het constant zo is, maar dit komt nu als een rode draad regelmatig terug.
Jaloers ben ik op die meiden die vanaf het begin de zwangerschap vol vertrouwen en in positieve stemming zonder al teveel misselijkheid en kwaaltjes kunnen beleven. Oef.

Hoi, Het is niet leuk maar het hoort er allemaal bij. Je hormonen slaan op hol door de zwangerschap en daarom ben je zo misselijk en heb je wisselende stemmingen. Met een maand of 3 is dit meestal over.
Ik ben nu voor de derde keer zwanger en het was drie keer hetzelfde, die eerste maanden vraag ik me dan echt af: "wat is er nu zo leuk aan zwanger zijn?" Inmiddels 20 weken zwanger weet ik het wel weer ;). dat gefriemel in je buik en de wetenschap dat als alles goed gaat we straks er een krummel bij hebben. Sterkte

hoi,ja het is allemaal heel normaal als je misselijk bent,en wisselende stemming hebt.ik ben zelf ook zwanger van de 2de en ben nu 8 weken.en heb ook soms wisselende stemmingen,en ben niet heel vaak misselijk,maar soms dan ben ik misselijk en dat is vervelend,maar ja hoort er allemaal bij.ik wens je heel goeie zwangerschap.groetjes mariska

Dank jullie voor je reacties en fijn dat jullie het ook wel herkennen. Ik kijk ook echt wel uit naar de tijd dat mijn buik echt gaat groeien en ik het kindje kan gaan voelen. Maar voor nu vind ik het lastig.

Terug
Bovenaan