herkennen jullie dit? help!!!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik had een vraagje, sinds ik zwanger ben kan mijn vriend me soms echt schieten.
heb ontzettende last van stemmingswisselingen, kan zo uit het niets me gaan iriteren om vervolgens 2 minuten later ongelofelijk te gaan bekvechten met hem.
terwijl hij eigenlijk niets verkeerds doet......

ben ook bij het minste gerinste emotioneel, dat was darvoor echt wel even anders. kan zo wenig hebben lijkt wel op moment

wat kan ik hier tegen doen, hij word er zogezegd helemaal knettergek van!!!

wie kan mij helpen,  tips zijn welkom!

groetjes een wisselende stemmings mama

niemand tips, of hoort het gewoon bij de eerste drie maanden van de zwangerschap? (mn 1ste kindje....)

Geen tips, ik had er ook veel last van en het duurde bij mij de hele zwangerschap (heel veel last van hormoonschommelingen, nu nog...)
Je man moet gewoon even begrip voor je hebben en probeer gewoon als je wel vrolijk bent extra lief te doen en leg hem uit dat t normaal is.

liefs Mariska
mama van Feline 26-5-2007

hoihoi, geen tips meid je moet hier gewoon doorheen, het zijn de hormonen en daar heb je geen invloed op. kan zelf om het minste of geringste in janken uitbarsten of heeeeeel boos worden. wat mijn voorganster ook al zei je man moet gewoon maar een paar maandjes geduld met je hebben het gaat echt weer over.

liefs linda

Hallo dames,

Ja, heel vervelend is dat en ik kan me voorstellen dat jullie zeggen dat je man / partner er maar rekening mee moet houden, maar voor hem is dat ook niet altijd leuk. Je weet dat het aan jezelf ligt, al kun je er niets aan doen. Maar als je het "aan voelt komen" probeer dan tot 10 te tellen of snijd een ander onderwerp aan. Dat is voor de sfeer in huis ook wat prettiger. En inderdaad als het je overkomt, leg het hem dan meteen uit dat dit echt van de zwangerschap komt en ook wel weer over gaat!

Liefs Mineko

Er over praten. Geef aan dat je het zo niet bedoelt en wanneer je iets voelt opkomen. En je excuses aanbieden als het over is.

Ik voelde vooral de huilbuien goed aankomen. Vaak al een dag van te voren. Dan zei ik 'er komt binnenkort weer een huilbui aan'. Als ik dan begon te huilen wist ie in ieder geval dat het zonder reden was.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan