Herkennen jullie dit? Is dit het 1ste sprongetje?

Mijn kleine meis is nu 4wk en 4dgn
2dgn vraagt ze meer aandacht dan normaal.
2 nachten slaapt ze tussen ons in en wilt ze niet in haar eigen bed. We dachten eerst krampen, combi van sprong/krampen?
gisteravond kwam ze om de 2 a 1,5 uur en werd zodra ze in bed lag overstuur.
herkennen jullie dit?
Normaal is ze heel makkelijk.
Alvast bedankt
x

Hoi Mieka,
Als jullie meisje overstuur is, huilt ze dan aan een stuk door of wordt ze soms tussendoor ook wel rustig? Bij ons duurt het soms wel een half uur voor ze helemaal stopt met huilen, maar zo lang ze niet langer dan 5 minuutjes achter elkaar huilt zonder stoppen kan het geen kwaad en leert ze juist zichzelf rustig te maken en zelf in slaap te komen. Hier werkt het wel in elk geval en ik zie het zelf iedere keer als een overwinning als ze zichzelf kan kalmeren en dat maakt het draaglijker om er niet naar toe te gaan.
Groetjes

pfff...nou...zo ongeveer na dat ik het vorige postte, ging Jasmijn ook ineens heel gek doen. Ze wilde om de 2 uur inderdaad drinken, en er gaan hele flessen in, en ze is veel meer onrustig dan eerst. Lijkt wel op het eerste sprongetje inderdaad!

Ze worden dan hangerig, meer honger en huilen meer omdat er veel dingen veranderen (groeisprong). Oei ik groei hebben ook een site.
Eerste sprong is rond de 4 a 5 weken.
x

Heb nog wat moeite met dat Oei ik groei boek... Volgens het boek moet je uitgaan van de UD met de sprongetjes, Jasmijn is 2 weken te vroeg geboren en volgens het boek zou ze elk sprongetje dus 2 weken later moeten krijgen... maar volgens mij klopt dat niet... en de sprongetjes herken ik ook niet echt als zodanig... maar dat zal wel aan mij liggen :)

Bab, ik vind het ook een prutboek.

Ze krijgen een sprongetje tussen de vier en zes weken, maar je moet ook nog rekening houden met of ze te vroeg zijn geboren of te laat... Ja, zo kan ik het ook.. Kinderen janken nou eenmaal gewoon wel eens. En na zon spongetje kunnen ze weer opeens iets, wat ze voorheen niet konden.... Tja, dat heet ontwikkeling.

Ik heb het boek ook, en ik vind het de grootste miskoop allertijden, want ik heb er echt niks aan.

Terug
Bovenaan