herkennen jullie dit...

A

Anoniem

Guest
Mila heeft deze week voor het eerst dat ze soms s,avonds wakker wordt en huilt.
dikke tranen..zooooo zielig.
ze is 8,5 maand en ik las in het cb boekje dat rond de 9 maanden dit vaak voorkomt en lang aan kan houden.de dingen verwerken en onrustig dromen schijnt de oorzaak te zijn...
wat ik nu doe is haar even troosten (lukt alleen door haar op te pakken)..dan weer neer leggen..begint ze meestal weer te huilen..dikke tranen..  ,weer oppakken en dan praten en sussend neerleggen.meestal is ze dan stil.
herkennen jullie dit....?
groetjes piewie

Hoi Piewie

Ons zoontje Dylan heeft dat ook wel eens. Vaak gebeurt dat als we een hele drukke dag hebben gehad. Als we met hem hebben gefietst enzo. Wat me ook opvalt is dat ie de laatste tijd vaak wakker is als wij naar boven komen. Soms lijkt het net of hij op ons ligt te wachten.
Wat wij meestal doen is hem even uit zijn bedje halen en dan even lekker bij ons leggen en dan even troosten en even met hem spelen. En dan slaapt ie gewoon weer lekker door.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anet

Dit heeft ons zoontje ook precies zo gehad rond de 8,5 maanden. Hij werd dan (zo leek het) vanuit het niks  huilend wakker  en hij huilde dan echt verschrikkelijk. We konden hem dan zelfs niet meteen troosten, zo hard huilde hij. Na een aantal minuten huilen stopte hij om daarna weer lekker verder te slapen. Er waren toen nachten bij dat dit zich wel 2 of 3 keer herhaalde. Na ongeveer 3 weken hield dit weer op en nu heeft hij het nog maar heel af en toe.
Ik denk dat je kindje droomt en zo alle indrukken van de dag verwerkt. Ze maken natuurlijk vanalles mee op een dag. Als we een heel drukke dag hebben gehad heeft hij het nu nog wel eens.

Noor mv Skip

Skip laat zich op zulke momenten ook niet troosten in bed, we moeten hem dan echt oppakken.

Yoëll heeft het ook. En ook midden in de nacht.
De ene keer helpt het om naast zijn bedje te gaan zitten en een liedje zingen en de andere keer leggen we hem een kwartierje bij ons en leggen hem weer in bed.

Pauline

Hmm, dat wordt dus nog wat. Dean heeft er gelukkig nog geen last van.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan