herkennen jullie dit??

Even snel nog voordat ik lekker naar bed ga !
Mijn dochtertje is vanaf deze week in 1 keer s'nachts wakker en nu werd ze gistermorgen (half 6!!) schreeeeuwend wakker (normaal huilt ze niet eens!!) en ze was echt ontroostbaar...Om 6.00uur een fles gegeven en toen viel ze onder het drinken al in slaap...
Gisteravond rond 22.00 ook in 1keer (ze lag in bed) SCHREEUWEN!! Pfff zo zielig!! Ook een hele tijd met haar gelopen (ze had me ook echt vast, zo schattig) en toen de fles gegeven..ik dacht dat ze niet zou doorslapen die nacht maar mij vriend heeft haar vanmorgen om 8.00 uur wakker moeten maken (zoals normaal..) gelukkig!
Vond het best eng, omdat ze normaal niet huilt..heb haar temperatuur opgenomen maar die is gewoon normaal.
Wel is ze vanaf vanmorgen heel erg verkouden..heeft echt alles dichtzitten...dus daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben.
En ik was al aan het denken dat het misschien ook met het kdv te maken heeft, omdat het daar zo druk is en ze zo weinig slaapt daar..
Het was echt zo'n plotselinge huil...alsof ze wakker schrok van een "droom" ofzo...
Maar het kan ook weer een "sprongetje" zijn, daarom wilde ik eigenlijk weten of er meer van jullie dit herkennen?
Pfff lastig he, al die twijfels...het blijft maar raden elke keer..
Maar ja, ik ga haar even een flesje geven en dan ook (hoop ik!!!) lekker slapen!

Weltrusten allemaal

Ik ook nog even op het forum voor ik naar bed ga.

Ik herken het wel een beetje. Hannah is altijd erg makkelijk geweest en huilde weinig, maar de laatste tijd (weet niet meer precies wanneer dit begon) huilt ze duidelijk meer. En als ze wakker wordt omdat ze weer moet eten gaat ze ook hard huilen en houdt pas op als ik haar voed. Ze pakt mij ook soms vast als ik haar op de arm heb en ook bij het verschonen pakt ze m'n trui vast (lekker handig hoor, want daar heb ik toch echt twee handen voor nodig...). Is wel erg lief...

Ook is haar ritme sowieso een zooitje de laatste tijd. En sinds een week is ze ook weer 's nachts wakker. Ze krijgt dan 1x per nacht een voeding, maar de andere keren heeft ze volgens mij echt geen honger, meestal is ze dan wel rustig te krijgen en gaat ze weer slapen, maar wij zijn er dan wel uit geweest...gelukkig slaap ik zelf ook snel weer verder.
Ik denk zelf ook dat het een sprongetje is. Er schijnt er rond 19 weken weer eentje te zijn en Hannah is nu ruim 18 weken, dus zou goed kunnen.
Op het borstvoedingsforum hebben ze het vaak over een beruchte 4-maanden dip. Daar hoor ik ook veel moeders over ritmes die ineens omgegooid worden en plotselinge nachtvoedingen. Het zal er wel bijhoren en gelukkig gaat het ook gewoon weer over.
Helaas moeten we er wel eerst even doorheen. Hopelijk wordt het snel weer wat beter.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ben ik blij dat ik niet de enige ben die hier mee zit..( niet voor jou natuurlijk,want het is inderdaad echt even ermoeiend, maar je begrijpt wat ik bedoel he)
Ik denk dat het bij haar gewoon een combinatie van alles is: naar het kinderdagverblijf is wennen, heel erg verkouden, en inderdaad misschien dan wel een sprongetje (ga dadelijk eens in "oei ik groei" kijken)
Ik weet wel dat dat vastgrijpen en dicht bij je willen zijn, ook bij een sprongetje horen. Is inderdaad echt schattig, is dan net alsof ze me echt aan het knuffelen is!
maar ja, we moeten er inderdaad even doorheen! Gelukkig is ze over het algemeen wel nog heel erg tevreden en lacht ze nog steeds heel veel, ik geniet ook echt van haar, elke dag meer!

Terug
Bovenaan