Herkennen jullie dit?...

Dat je vaak moet plassen dat staat onderhand wel vast. Begin er wel heel erg van te balen, dat je minimaal 5x per nacht eruit moet.. Maar nu heb ik de laatste tijd het gevoel dat wanneer ik gewoon op een stoel zit dat ik op mijn blaas/baarmoeder zit. Net of dit heel erg gezakt is. Direct als ik terug kom van de wc en ga zitten heb ik meteen weer het gevoel te moeten gaan plassen.

Ik ga dus tegenwoordig helemaal onderuit gezakt hangen, zodat ik bijna op mijn stuitje hang, want dan heb ik dat gevoel niet..

Het is een beetje lastig uitleggen, maar misschien iemand die hier ook last van heeft begrijp het gevoel.

Herkent iemand dit of kan iemand mij vertellen wat dit is???

Hey maaike,

Dit klinkt heel erg vervelend. Ik herken het niet van mijn vorige zwangerschap en deze. Misschien kun je morgen even je verloskundige opbellen. Zij kan je er vast wel bij verder helpen. Heb je geen blaasontsteking?
Ik hoop dat iemand anders je wel verder kan helpen!

Hoi Maaike,
Het gevoel wat je aangeeft herken ik niet direct, wel heb ik het gevoel niet goed te kunnen uitplassen, met als gevolg dat je dus een half uur later weer moet.
Tot nu toe hoef ik er 's nachts nog maar 1x uit.
Dat word naar verloop van tijd vast wel meer.
Het is inderdaad verstandig om even met je verloskundige contact op te nemen.
Hoop voor je dat zij je verder kan helpen.

Hey Maaike,

Ik ken het een beetje. Ik had het vooral overdag dat ik extra naar de wc moest. Vaak als ik net geweest was en ging zitten voelde ik alweer aandrang. Ook had ik vage buik'pijn'. Bleek dat ik blaasontsteking had. Heb er een kuur voor gehad en het is nu beter geworden. Heb nog steeds wel dat ik als ik rustig zit mijn blaas voel, maar dat hoort erbij zei de invalhuisarts...
Gewoon even urine inleveren, dan weet je het zeker.

Groetjes

Het klinkt ook wel een beetje als een slappe bekkenbodem. Als je die VK toch belt, kun je dat ook nog even vragen. Ik had het ook bij mn mijn tweede zwangerschap, en toen had ik bekkeninstabiliteit. Nu is mijn bekken veel sterker door oefeningen en ik heb het nu lang niet zo sterk.

Maar ook ik moet er inderdaad elke nacht wel een keertje uit...

Hi Maaike,

Op zich herken ik dit wel. Ik moet overdag zo'n 30x naar de wc haha. Mijn man zegt dan dat het veeeel erger zal gaan worden ;-) 's Nachts heb ik er over het algemeen niet veel last van.

Groetjes,
Kim

Terug
Bovenaan