herkent iemand de angst voor een volgende zwangerschap

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik ben bij de vorige zwangerschap depressief geworden nu 2,5 jaar geleden.
Nu ben ik bang voor een tweede zwangerschap bang om weer depressief te worden, maar toch kriebelt het steeds meer. Nu is mijn vraag herkent iemand het om angst te hebben voor een nieuwe zwangerschap en wat kun je er aan doen om die angst weg te nemen of moet je er gewoon voor gaan

groetjes mirthe 2

Hoi Mirthe,

Ik begrijp je angst heel goed.

Bij mijn eerste zoon had ik, achteraf een pnd. Bij mijn tweede zoon kreeg ik een pnd. Die was gelukkig op tijd herkent. Er werd vertelt: mocht ik voor nummer drie gaan, hielden ze mij goed in de gaten.
Dat gaf voor mij een hoop rust. Ik weet dat het opnieuw kan gebeuren, maar er staan mensen klaar om me te helpen.

Nu ben ik zwanger van nummer drie en ik zie er niet tegenop om weer een depressie te krijgen. Ik herken de symptomen nu heel snel en de mensen in mijn omgeving zullen weer helpen.
Ik ben er gewoon weer voor gegaan!

Groetjes, Monique

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik ken iemand en die heeft 2 kinderen en ze heeft 2x een postpartum depressie gehad. De kans dat het een 2e keer weer gebeurd, schijnt vrij groot te zijn (ca. 75%), omdat het veel met hormonen te maken had. " Voordeel" voor haar van de 2e keer was dat de artsen er bovenop zaten en ze meteen medicijnen kreeg toen ze zelf aangaf het allemaal niet aan te kunnen. Het trieste is wel dat ze weer niet van haar kraamtijd heeft kunnen genieten! Maar, inmiddels is ze bijna een jaar verder, worden de medicijnen afgebouwd en is ze supergelukkig met haar kinderen!
Succes met het afwegen!!

Terug
Bovenaan