herkent iemand dit...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wij zijn sinds drie weken gestopt met de pil. En ik kan mijn geluk niet op! Maar ineens heb ik veel meer zin in seks. Alles doet me herinneren aan baby's, ik kan het ook gewoon niet uit mijn hoofd zetten. Ze zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar dat doe ik dus wel. Bij elk buikpijntje denk ik dan ook, zou het al...Ook heb ik 12 jaar de pil geslikt, kan het zijn dat het dan langer duurt om zwanger te raken? Herkent iemand dit.

Hoi Sasja,

Ik ben sinds vorig jaar gestopt met de pil en heb ruim 8 jaar de pil geslikt.
Ik herken zeker je gedachte's en het is makkelijker gezegd dan gedaan om er niet al te veel mee bezig te zijn. Dus dat is helemaal niet raar. Ik zie nu nog steeds het eerst alles wat met baby's te maken heeft en denk er ook regelmatig aan.
De duur van het slikken van je pil had bij mij effect op het terug krijgen van mijn eigen mensturatie cyclus ik ben nu precies een jaar verder en heb afgelopen maand geloof ik de eerste keer weer een normale menstruatie gehad als voordat ik stopte met slikken.
Maar dit verschilt per vrouw had mijn huisarts gezegd.

En dat je bij elk iets dat je voelt jezelf afvraagt of dat niet al een vruchtje is of dat je al zwanger bent dat ken ik ook. Dat deed ik ook heel erg. Maar ik wil je aanraden om dat echt te proberen vermijden. Natuurlijk hoop ik dat het zo snel mogelijk raak zal zijn bij jullie maar wanneer dit niet gebeurd is de teleurstelling steeds groter (dat had ik tenminste)

Ik wens jullie veel succes en hoop dat je iets hebt gehad aan mij verhaal.

Liefs Butterfly

Hallo butterfly,

Dank je wel, ik heb er zeker iets aan. Ik ben heel blij dat er mensen zijn die hetzelfde   voelen als ik. Want we hebben niemand verteld dat we zijn gestopt met de pil. Dat maakt het helemaal moeilijk,  en ik ben iemand die  graag haar verhaal kwijt kan.

sasja  

daarvoor ben je ook hier he om je verhaal kwijt te zijn!!! gezellie toch?? ik ben nu in ronde 4, 2,5 weken geleden een MK gehad helaas...nu weer vrolijk verder en mijn NOD 22 juli waarschijnlijk. Ik ben 16 jaar aan de pil geweest maar was gelukkig meteen ongi, ben alleen niet helemaal regelmatig. 25 dagen, 26 dagen en 30 dagen, deze aankomende cyclus waarschijnlijk 31 dagen, dus ik wordt beetje langer...geen probleem vind ik hoor!

idd proberen er niet te veel mee bezig te zijn werkt niet echt bevordelijk...makkelijker getypt dan gedaan ik weet het zucht..

veel succes in ieder geval!!

liefs sweety

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die je verhaal zo herkennen als ik haha vraag maar aan sweety
ik zie nog steeds alles met baby's en voelde vanalles.
het is bij iedereen verschillend hoe lang het duurt, sommige een jaar, sommige een maand echt heel verschillend.
ook ik heb een miskraam gehad, niet meteen bang worden he, ook dat is verschillend en gebeurt bij sommige wel en sommige niet.
het is   nu1.5 weken geleden en ik ben er voor het grootste deel weer bovenop.
ik was pas twee rondes bezig, dus je kunt snel zwanger worden, maar dat hoeft niet.
geniet lekker van het klussen
en ik zelf zou zeggen, probeer jezelf wat af te leiden anders duurt het heel lang om op je nod te wachten.
succes!

hoi hoi,

Ook ik herken het ik zag ook overal baby`s.
En ook iedereen leek ineens zwanger,overal dikke buiken!
En volgens mij is iedereen er constand mee bezig als je met de pil bent gestopt!!
Ik heb 6jaar de pil geslikt en was na 3 mnd zwanger!!
Wij zijn heerlijk met z`n tweeen op vakantie gegaan en met z`n drieen terug gekomen.(hihi)

succes

Hier nog zo eentje! Ik was zelfs zo erg dat ik gisteren een test heb gedaan omdat ik dacht dat ik van alles voelde. Negatief natuurlijk! Ik ben na het stoppen met de pil nog niet ongesteld geworden en bij een cyclus van 28 dagen had ik woensdag ongi moeten worden.
Wat jij ook zegt; mijn zin in seks werd ook gigantisch. Mijn vriend dacht dat het kwam dat ik zwanger wilde raken, maar het kwam meteen. Dus ook toen ik nog niet vruchtbaar was.

Alles wat je zegt klinkt precies zoals ik, ik wil het wel van de daken schreeuwen! Maar voorlopig is het iets tussen ons 2-tjes en dit forum.

Heel veel plezier met alles!

Marian

Hoi Sasja,
Blijf maar lekker bezig hoor met baby's, als je het maar niet overdrijft zeg maar.
Ikzelf denk niet dat dat zwanger worden tegenhoudt. Het is toch normaal dat als je ervoor gaat je er voordurend aan denkt, heel speciaal en spannend hoor.
Ik zelf ben juni 2005 gestopt en het is helaas nog niet gelukt, maar komt gewoon denk ik omdat ik altijd onregelmatig ben geweest voor ik de pil slikte en slikte de pil een jaar of 13 denk ik(al vroeg begonnen tegen acne)
Veel succes met afwachten hoor en duim voor je, dat je veel geluk mag hebben!!!!
Spannend als je nog niet precies weet hoe je cyclus zal zijn.
Groetjes

Terug
Bovenaan