herkent iemand dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben 34 weken en 5 dagen zwanger. Nn heb ik erg last van mijn onderbuik, als een soort steken. Deze steken voel ik voornamelijk als mijn kindje zich beweegt. en gebeurt zowel tijdens het bewegen als tijdens het stil zitten.

De vk vertelde dat dit bandenpijn is. Nu ben ik een beetje gaan twijfelen, zijn het niet mijn bekken? Ook omdat het doortrekt naar mijn onderrug. Ik doe al zo rustig mogelijk...
Herkent iemand dit? Zijn het mijn banden of mijn bekken?? Het zijn vlagen, de ene dag heb ik er meer last van de andere.

Nog een vraagje; iedereen heeft het over nesteldrang. Ik herken het  wel een beetje, ik wil ook dat alles schoon en netjes is, maar ik zie het zelf niet zitten om te doen. Of is nesteldrang echt dat je het zelf allemaal schoonmaakt? Wel ben ik begonnen met alle babyspullen te wassen en straks nog te strijken.......

alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Irmama

Nesteldrang is dat je het liefst alleen maar zou poetsen poetsen poetsen om alles picobello in orde te hebben. Op de een of andere manier is t nooit schoon naar je zin, hihi...

Ikzelf zat er ook heel erg op te wachten. Mn hoofd wilde wel, maar mn lichaam niet. Ik was snel moe, weinig energie en bovendien veel pijn aan mn bekken. Tot ineens de omslag kwam. Ik werd sochtends wakker en had zoveel zin om te gaan schoonmaken. Dit deed ik ineens erg graag en dat nog en dat nog..bijna 2wk lang (toen had ik alles wel zo'n beetje gehad, haha). Ineens had ik energie voor 10 en op de een of andere manier ook veeeel minder pijn! Dus denk dat je lichaam daar op instelt...

Gewoon afwachten, over t algemeen komt t vanzelf! Kijk maar naar mijn voorbeeld, t is toch goedgekomen...

Succes! Gr. Mel (37wk5dg)

van nesteldrang heb ik nog nooit last gehad (heb ook liever dat iemand anders me helpt schoonmaken dan dat ik het zelf heel graag wil doen), van bekkenklachten wel. Steken in je lies/zij is meer bandenpijn, maar last van je onderrug, schaambeen, billen/uitstraling naar de benen is vaak het gevolg van bekkenklachten. Bij mij komt het vooral als ik lang in dezelfde houding blijf of lang achter elkaar hetzelfde doe, zoals bv een wandeling van 10/15 min. De pijn voel je dan bij het veranderen van houding
En het gaat vaak beter na een tijdje rusten, dus 's ochtends minder last dan 's avonds.

mijn devies: rustig aan doen, niet te lang achter elkaar poetsen maar regelmatig een kwatiertje rust nemen. En probeer voldoende slaap te pakken,d us lekker een middagdutje als het kan!
groetjes Klarie
31w1d

Hoi hoi,

nesteldrang is inderdaad de dwang om alles schoon te maken. Toen ik voor de tweede keer zwanger was kon ik bijna niets meer i.v.m. mijn rugpijn. Ik kon wel janken als ik overal vuiligheid zag. Nu heb ik ook last van mijn rug, gelukkig wel minder, dus ik kan veel zelf doen. Vorige week ben ik bijna een hele dag met pauzes bezig geweest om de badkamer schoon te maken. met een oude tandenborstel heb ik de voegen schoon geschrobt en met een houten borstel elk tegeltje, wat ik vervolgens weer met een vochtige doek afnam en dan droogmaakte met een oude doek. Alles glom en ik baalde dat mijn man sávonds wilde douchen. Toen hij klaar was heb ik met een handdoek alle tegels weer droog staan boenen. Hoezo nesteldrang????

Groetjes van Marloes

Zijn die krampen geen indalingsweeen?? Ik had dat ook bij mijn eerste en volgens de vk was toen de kleine waarschijnlijk aan het indalen, en dat kan je blijkbaar wel voelen...
Nesteldrang heb ik zelf bij mijn eerste geen last van gehad, kan er dus niet over meepraten..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan