herkent iemand dit?

Hallo medelotgenoten!
Ik zou graag willen weten of iemand dit ook meegemaakt heeft: wij zijn nu onder behandeling bij gyn (na 1,5 jaar) en ik heb nu twee inwendige echo's gehad en wat blijkt na bekijken monster onder microscoop: geen zaadcel te bekennen! (na flink sexen avond vantevoren en daarvoor..)partner is reeds getest en alles okay.. hebben wij nu iets apart ofzo?graag reactie, maken ons stiekem veel zorgen...thanks

Hi Lois

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook geen levende zaadcel te vinden. Mijn gyn zegt dat dat kan komen door de zuurtegraad van het slijm en dat daardoor de zaadcellen niet kunnen overleven. Ik moet nu spoelen met natriumbicarbonaat en zo proberen om het slijm wat vriendelijker te maken. Ze spreken nu over vijandig slijm. Indien het niet beter gaat (ik moet vrijdag weer voor zo'n test) na de spoeling is de kans op bevruchting op de normale manier blijkbaar nihil of zeer klein. Dan zou inseminatie een volgende stap zijn. Maar zover ben ik nog niet.

Wat heeft jou gyn nu als volgende stap aangegeven?

Het zijn moeilijke momenten hè, je wilt natuurlijk alles liever op een "normale" manier.

Sterkte in ieder geval.

Groetjes,
Anne

Hoi Lois, wij hebben zelf een aantal samenlevingstesten gedaan en zitten nu in het laatste stadium, oftewel op de wachtlijst voor een kijkoperatie.
Wat je vertelt is inderdaad heel raar! Het kan toch niet zo zijn dat je vent goed zaad heeft en na gemeenschap geen zaadcelletje bij jou te bekennen is? Weet je zeker dat ze gezegd hebben dat er GEEN zaadcellen aanwezig waren of geen actieve zaadcellen..., want dat zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen. Bij ons waren er telkens geen actieve zaadcellen, ze waren er dus wel, maar ze zwommen niet. Dat kan weer aan heel veel zaken liggen, maar goed. Misschien kan je het ziekenhuis bellen, om het echt nog eens na te vragen...?
Ik heb je niet echt kunnen helpen, maar wil bij deze opbeuren en zeggen dat het volgens mij niet kan.
Gr. Nic

Hoi,

Het kan zijn dat jij vijandig slijmvlies hebt. Vijamdig slijmvlies kan alle zaadjes doden. hebben ze dat niet aan je uitgelegd? en hebben ze verder bij jou slijmvlies weggenomen om dit te onderzoeken?

Bij ons was het zo dat na de samenlevingstest alle zaadjes dood waren. Er is bij mij slijm weggehaald en daar krijg ik maandag uitslag van. Het zaad van mijn man was overigens niet goed.

Iets anders dan dit weet ik ook niet. Bel anders gewoon op voor antwoorden. Zij weten het vast wel en dan weet je ook zeker dat je het juiste antwoord krijgt.

Wen

hoi lois,
blijkbaar hebben niet veel mensen dit meegemaakt..
ik denk niet dat het raar is,wij hebben al 2x een verschillende uitslag van mijn man's zaad gehad:erg slecht,superslecht en de laatste keer waren er maar 5 zaadcellen waarvan de beste ook nog krom was;dus niets mee te beginnen.ik denk dat het dus kan dat er geen zaadcellen waren. als wij een potje in moesten leveren met zaad,dachten wij,goh wat veel,maar bij nader onderzoek bleek het alleen maar vocht te zijn waar de zaadjes normaal dus inzitten en veel vocht,sperma wil dus ook niet zeggen dat er veel zaadjes inzitten.weer wat geleerd dus.

succes!
gr. petra

hoi lois,

bij mij precies hetzelfde geval na 1.5 jaar betekent dat het slijm vijandig is. Ik heb inmiddels 5 IUI behandelingen gehad en niet aangeslagen en in augustus dit jaar inneens spontaan zwanger zonder zkh dus is er toch een zaadcel doorheen gezwommen !! Maar helaas heb ik een MK gehad en kan dus nu weer opnieuw beginnen kut zooi hoor. Was en ben nog steeds verdrietig maar ja positief blijven dan maar....
Jij veel succes en laat me ff weten hoe het verder gaat bij jouw

liefs Kyra

Hai,
Dit hebben wij ook. Dit kan betekenen dat jouw slijm vijandig/ondoordringbaar is. Hier hoef je je niet al teveel zorgen over te maken want met KI/IUI omzeilen ze dat slijm en maak je zelfs ietsje meer kans dan op de normale manier als er niets mis is.
gr.Inge

bedankt voor jullie reacties! vijandig slijm dus..mooi is dat! Nic, er was echt geen enkele zaadcel te zien; actief of bewegingloos, voor gyn was dit ook niet verklaarbaar zei ze...Wen, ze hebben geen slijm weggenomen, volgende stap is zaad vriend nog eens te testen (ben nu heel benieuwd, was nl. vorige keer geen
maar goed genoeg en voornamelijk heel erg veel zaadjes, hij trots natuurlijk ha ha) en dadelijk derde keer samenlevingstest, misschien ander standje dat de zaadjes wel hun weg vinden?grapje.. Kyra,
stomme vraag, waar staat de afkorting IUI voor? ben nog niet zo heel bekend in het-wil-niet-lukken-land, wat is het verschil met KI? sterkte meid met
jullie verlies, dat lijkt mij echt mega-verschrikkelijk..sterkte...zijn jullie ook regelmatig zo boos, teleurgesteld, verdrietig en alles bij elkaar terwijl het bij een ander wel lukt? (je hoort zo vaak succes-verhalen, in 1xraak, %%$$##aaaarchhh) en vragende oma's en opa's in spe die het wel tijd vinden worden? wij zijn er ook niet open over hoor, alleen mijn ouders weten alles, kan er niets aan doen maar vertel het niet graag. vind het fijn ff te kletsen, groetjes lois.

Terug
Bovenaan