Herkent iemand dit....??

Hoi hoi,

Rik krijgt al een aantal weken 5x200 cc voeding om ong de volgende tijden
6.00   200 cc
10.00   200 cc
14.00   200 cc
18.00   200 cc
00.00   220 cc FORTE

Hij krijgt de laatste fles zolaat en zoveel omdat ie anders gewoon NIET doorslaapt. Nu is het geval dat ie al een aantal dagen 3 van de 5 flessen niet opdrinkt en dan bedoel ik niet zo 20 cc, maar hij laat soms echt 60 cc staan. Rik is ons eerste kindje en ik ben nogal eens paniekerig, dus denk eigenlijk gelijk dat er iets met hem is. Misschien dat er hier nog meer kindjes zijn die dit misschien (een periode) hebben gehad??

Rik heeft wel last van babyeczeem, maar dat zal toch neit in verband staan???

Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen. Rik is trouwens 6400 gram en 62 cm lang.
Oja en hij is niet chagerijnig......best vrolijk na een fles. Hij wordt wel elke keer een uur voor zijn fles wakker en wil dan niet spelen en lijkt erge honger te hebben. Na uitstel tot zijn tijd (of 1 min daarvoor) eet ie dus zijn fles niet leeg...vind dit zo raar???

X Saskia
mv Rik 15 wk

Hoi hoi,

Ten eerste zolang je kleintje tevreden is gaat het prima..
Je schema ziet er prima uit hoor!

Heb voor je uitgerekend dat als hij 190 in de fles krijgt hij voldoende drinkt.
gewicht ( 6,4 x 150 = 960 / door aantal flessen 5 = 192 cc per fles..)
Dat mag best de ene dag iets meer zijn en de andere dag wat minder..
Het kan zijn dat je zoontje in een sprongetje zit..

Mijn dochter zit in de 6 mnd sprong en is momenteel ook in staking..
De 2 middelste flessen drinkt ze ook bijna niet..
Maar ze is tevreden en als ze honger heeft komt ze wel..

Succes, groetjes simone

Hoi Saskia,

Heel herkenbaar hoor. Mijn zoontje (nu 11,3 week) begon daar vorige week ook mee.
Ik begon me ook zorgen te maken maar aangezien hij ook heel vrolijk bleef had ik zoiets van: hij zal het wel niet nodig hebben.
Toen heb ik ook eens op het pak gekeken van Nutrilon en daar staat dat kindjes boven de 6 kilo terug gaan naar 4 flessen van 200 cc. Nu is Sven nog geen 6 kilo (vandaag gewogen bij het cb en hij zit nu op 5780 gram) maar waarschijnlijk heeft hij toch minder behoefte aan zoveel voeding.
Ik ben nu teruggegaan naar om de 5 uur voeding en dat doet hij prima en nu drinkt hij ook zijn flesjes weer leeg. Soms zit er zelfs  wel 5,5 uur tussen.
Ik laat hem nu ook echt zelf aangeven wanneer hij honger heeft. Eerst wilde ik hem nog wel eens wakker maken.
Dus waarschijnlijk geeft jouw kleine nu ook aan dat hij aan minder ook genoeg heeft.
Ik zou dus gewoon proberen om er ook meer tijd tussen de voedingen te laten komen zodat je uiteindelijk ook uit gaat komen op 4 voedingen. Misschien even overleggen met het cb?
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-07-2007

Hey Saskia,

Babyeczeem??? Dat ken ik niet, het is of eczeem of uitslag ten gevolge van guur weer of wasmiddel/verzorgingsproducten. Als het echt eczeem is, zou hij ook nog allergisch kunnen zijn (30% van eczeemklachten is voedingsgerelateerd)

Waarom wil je persé dat hij doorslaapt? Bijna geen één kind slaapt echt door, mama mag eruit voor troost, speen, dekentje etc. Heeft hij dan echt voeding nodig? Ik vind de hoeveelheden die hij krijgt best veel... je zit immers exact op de liter als hij alles opdrinkt.

Dat hij wat minder drinkt, zou ik me niet zo'n zorgen over maken. Maar dat hij een uur eerder al aan het huilen is (alsof hij honger heeft) zou ik wel verder onderzoeken. Misschien dat een andere voeding hem beter bevalt? Zitten er allergieën in de familie? Is pepti of nog verder gehydroliseerd dan misschien een goede keuze?

Groetjes Nynke

Hoi Saskia,

Het komt mij ook bekend voor. Milan is nu ruim 12 weken en heeft ook zo'n moment gehad. Wij gaven hem bijna bij elke huil een fles waardoor hij tot 2 weken geleden nog zo'n 7 tot 8 flessen per dag kreeg, dat was veel te veel natuurlijk. Toen keken we een keer op de achterkant van zijn voeding en daar stond idd dat baby's boven de 6 kilo maar 4 flessen van 200cc mogen hebben. Milan liet ook vaak grote hoeveelheden van zijn flesje staan omdat hij teveel voeding binnen kreeg (hij spuugde ook veel), toen we hem dus op het ritme van 5 flessen hebben gezet dronk hij alles wel goed op. Waar je ook naar kunt kijken is of hij niet iets anders wil dan eten als hij wakker wordt. Milan wordt namelijk ook een half uur tot een uur voor zijn voeding wakker en voorheen gaf ik hem dan gelijk de fles maar nu gaan we eerst actief met hem doen, we zetten hem even in zijn wippertje (vind ie geweldig) of zetten 'm op zijn beentjes neer, hij vind het prachtig om een soort van te gymmen en dat houd hij meestal vol totdat hij ECHT honger krijgt en dan begint hij een beetje te piepen. Nu zit hij op een voedingsschema met tussen elke voeding zo'n 4 tot 4,5 uur, ook om 06.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00 uur, daarna slaapt hij tot de volgende ochtend 06.00 uur, het scheelt soms een kwartiertje of halfuurtje maar hij is er zo tevreden mee.

Het klopt wat anderen zeggen, luister naar je kindje, die geeft vanzelf aan of hij genoeg heeft of meer wil.  Maar als je het niet vertrouwd ivm zijn allergie kan je natuurlijk altijd het CB nog raadplegen.

Sterkte ermee.

Groetjes Laura en Milan

Schiet me net nog iets te binnen. Het kan ook zijn (weet niet of je dat al doet) dat hij een boertje dwars heeft zitten. Soms drinkt Milan zijn fles in 1 keer leeg en laat dan een boertje, maar heel vaak begint hij (zodra hij nog 60 cc over heeft) te draaien met zijn koppie en duwt hij de speen uit zijn mond wanneer hij een boertje dwars heeft zitten, dan houden we hem even rechtop, laat hij zijn boertje en kunnen we weer verder gaan. Probeer anders is om hem de fles in 2 keer aan te bieden.

Succes,

gr. Laura en Milan

Hoi hoi,

Bedankt voor alle reacties, maar het is alleen maar erger geworden!!!!

Oja en ik heb een boekje gehad van het CB en daar staat in dat ie gewoon nog 5 voedingen mag hoor van 200CC.

Zelfs daar heeft Rik geen genoeg aan lijkt het wel. Hij wordt zelfs nu al om 10.00 uur wakker voor zijn laatste (5e) voeding en dan sochtends om kwart over 4 alweer, wat dus tot gevolg heeft dat ik overdag weer niet uitkom?!?!?!?! Ik weet me echt geen raad hoor. Ik wou dat ie gewoon om half 7 sochtends kwam. We hebben alles al geprobeerd, speen (wil ie niet), water (lust ie niet, rooibosthee ook niet) en even knuffelen en weer terug. Maar ik hoor soms ook echt zijn maagje knorren!?!?!?!

Ik heb het nogmaals op het bureau voorgelegd en we gaan nu de laatste 2 voedingen FORTE geven.

Ik weet het anders ook niet. Bijvoeden mag nog niet i.v.m. eczeem..

Nou toch bedankt!

X Saskia
mv RIk 16 weken

hoi saskia,
kan je hem geen voeding voor hongerige baby's geven?
dat geef ik onze zoon ook en nu gaat het heel erg goed...
hij krijgt nu al een maand 4 flessen van 200cc en dat gaat heel erg goed...

groetjes

Terug
Bovenaan