herkent iemand dit

Hallo allemaal

Mijn dochtertje van 18 maanden heeft vanaf de geboorte problemen als exceem, moeite met slikken, harde ontlasting met soms bloed, diarree die lang kan aanhouden, luchtwegproblemen, koemelkallergie. Nu valt het me de laatste  weken op dat ze alleen maar tevreden is als ze net gegeten heeft, en ze eet veel als het om de broodmaaltijd gaat. Hoe verder we uit de buurt van de maaltijd komen wordt ze hangerig en chagarijnig en zit ze alleen maar wat op mijn schoot te duimen. Ze is al honderden keren in het ziekenhuis geweest maar de kinderarts schommelt van koemelkallergie naar lactoseintolerantie. Ik weet zeker dat er iets niet helemaal in de haak is maar ik ben geen arts en weet niet goed wat ik ermee moet. Is er misschien iemand die dit herkent of een gedeelte ervan. Ik had graag eens antwoord op mijn vragen of iemand gesproken die dit herkent


groetjes Moi
 
Hallo!

Wat vervelend allemaal zeg. Ik hetken dit verhaal van mijelf van vroeger. Is er al gekeken naar gluten intolerantie (coeliakie) dit gaat vaak samen met lactose overgevoeligheid, koemelk allergie en exceem. Hiervan kan je heel ziek worden. Als je meer wil weten kijk maar eens op coeliakievereniging.nl of coeliakie.pagina.nl. Of als je meer van mij wil weten dan hoor ik het wel.

Succes!
 
Hoi Mamafloor

Coeliaki is niet uitgesloten maar wordt ook niet verwacht door  de kinderarts Ze heeft inderdaad wat kenmerken van coeliakie en ik heb ook zelf aangegeven aan de kinderarts dat ik met afvroeg of het niet coeliakie is. Nu moet ik toch zeggen dat ik toch een beetje schrok toen ik jouw bericht las want ook jij geeft meteen aan is het niet coeliaki ? Ik zal het toch weer gaan melden aan de kinderarts want het is toch toevallig dat de 1e x dat ik het hier een berichtje plaats dat meteen coeliaki geopperd wordt. Als je mijn jou kenmerken zou willen geven, graag ,want bij iedereen uit het zich natuurlijk anders. Mijn dochtertje heeft ook een dikke buik maar niet extreem, en dit zou het geval zijn met coeliake, ook heeft ze geen achterstand in gewicht en lengte. Dus je ervaringen en kenmerken bij jezelf zijn van harte welkom

groetjes
 
Mijn zusje heeft Coeliakie en ook ik moest er meteen aan denken toen ik je berichtje las, zonder de reactie onder je vraag te hebben gelezen!
Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en het laten uitsluiten. Lactose-intolerantie komt ook vaak samen voor met Coeliakie.

Volgens mij is de enige bewijzende manier om coeliakie aan te tonen een dunnedarm biopsie, daarna een glutenvrij dieet voor een flinke periode, (ik dacht dan weer een biopt) en aansluitend een gluten-belasting (expres toedienen van voedsel met gluten) van 6 weken om te kijken of je kindje dan weer ziek gaat worden.

Succes en blijf je gevoel volgen, als jij voelt dat er iets niet klopt, dan is dat ook zo!
Bij mijn zusje heeft het trouwens ook een hele tijd geduurd voor ze er achter waren wat ze had, maar toen was Coeliakie ook nog niet zo bekend.

Groetjes Saskia, moeder van Stephan (03-02-06)
 
Nog een keer, ik lees nu pas dat je symptomen vroeg. Mijn zusje had een beetje een opgezette buik, maar niet heel erg. Wel heel erge last van obstipatie (verstoppingen) en veel buikpijn. Ze kreeg pas klachten vanaf dat ze gluten toegediend kreeg (brinta en later natuurlijk brood). Ze had niet echt een groeiachterstand, maar wel een achterstand in ontwikkeling. Verder zag ze er niet gezond uit, grauw.
Pas tijdens/ na de glutenbelasting is ze gaan overgeven als ze (per ongeluk) iets met gluten eet.
 
Terug
Bovenaan