Herkent iemand dit???

Hi dames,
Ik werk twee avonden in de week, dan is mijn man thuis om voor de kleine te zorgen.
Nu komt het, als ik er niet ben slaapt de kleine bijna niet terwijl ze het wel nodig heeft.
Gister bijv. ik werk van zes tot tien, ben dan rond half elf thuis. Dan slaapt Lynn van zeven tot acht en de rest van de avond is ze wakker. De rest van de week slaapt ze van half zeven ongeveer tot acht en tussen negen en tien tot ik haar wakker maak voor haar laatste voeding, dat is meestal ongeveer tussen elf en half twaalf.

Als ik dan net als gisteren thuis kom en er naar vraag, zegt mijn man dat ze niet wil slapen, dan zeg ik ga er dan mee wandelen, maar nee hoor, dat gebeurt dan niet.
Want zegt hij, ik krijg haar niet stil.

Ik ben dan boos, want ze heeft echt nog gewoon haar slaap nodig. Ik moet aankomende zondag ook weer werken, maar zie er eigenlijk wel tegenop, omdat ze dan zo weinig slaapt. Ik moet dan werken van acht tot sluit.

Mijn man ziet er eigenlijk ook wel een beetje tegenop want die zit de hele avond met een jengelend meisje.
Kan het zijn dat ze me mist?
De wijk heeft geadviseerd om haar of boven te wennen of een doekje te geven wat naar mij ruikt.
X

hoi!
Vervelend zeg.
Ik denk niet dat ze je mist. Ik denk dat moeders gewoon van nature beter weten hoe ze met de kleine moeten omgaan! Mijn man heeft ook geen idee hoe hij Milo in bed moet leggen! En ik weet niet hoe het zit met jouw man, maar de mijne is nogal lui soms (soms, haha, over het algemeen heb ik niets te klagen hoor). Milo slaapt net als zijn zus erg weinig, maar ik betrap mijn man er regelmatig op dat hij weer eens het nieuws aan het kijken is terwijl een van de kinderen er naast zit zichzelf te vermaken, en ik met de andere kleine bezig ben. Het zou dus zomaar kunnen dat jouw man hetzelfde doet ;)
Merk je echt de volgende dag dat je kleintje te weinig slaap heeft gehad?? Want op zich kan het toch niet echt kwaad lijkt me? Als je er echt last van hebt zou ik gewoon duidelijk uitleggen aan je man hoe jij het altijd doet, wat de routine is, wat je kleintje gewend is, etc etc. Dan komt het vast wel goed! En als het hem nou echt niet lukt, ach, die paar uurtjes... kan hij ook lekker even 'bonden' ;)
succes!
Stephanie

Hi stephanie,
Onze dame slaapt veel net als haar moeder, het is ook echt en wonder dat ik nu al hier zit, normaal lig ik nog in bed, ja erg hè, maar wel erg lekker, nu kan het nog.
Mijn man legt haar na ongeveer tien minuten vast te hebben gehad, wakker in de box of in de reiswieg. Ja hallo, dan slaapt ze natuurlijk nooit, ooit valt ze bij mijn man in slaap, maar dat komt niet heel vaak voor.

Ik denk ook wel een beetje dat ik me te druk maak, en hem daarmee erg onzeker maak, hij geeft nu al bij voorbaat op.

Kan hem hier ook niet over aanspreken, want dan zegt hij dat ik dan maar thuis moet blijven als ik het allemaal zo goed weet. Ooit snap ik het niet zo goed meer.

Hij is er wel gelukkig heel lief voor, en daagt haar uit om dingen te doen, leer ik dan weer van hem, net als met nieuwe geluidjes maken, ik ben meestal met haar aan het knuffelen.

Zo zie je maar weer, papa's zijn ook goed bezig, anders maar wel goed.

ik moet hem maar lekker met rust laten en hem zijn eigen ding laten doen, maar dat vind ik echt heel moeilijk.
X

Ik denk dat papa's het ook wel gezellig vinden als het kleintje beneden is. (ook al ligt ze in de box)
Dat merk ik aan mijn man ook wel in het weekend. als ik Marin dan 's morgens naar bed breng voor een dutje, zegt hij: "moet ze nu alweer slapen?"

hoi kiekje,

wat lastig, kan me voorstellen dat je je daar vervelend onder voelt. Mijn hubbie past euh... heeft iedere vrijdag een papa-dag en dan maak ik me ook zorgen of alles wel goed gaat en zoals ik het graag wil.... nou dat kan ik mooi vergeten, natuurlijk gaat het goed, maar anders dan ik het zelf zou doen, maar daarom nog niet slechter hoor.

Ik denk dat je misschien ns moet proberen om papa wat vaker het avondritueel te laten doen, terwijl jij zelf ook gewoon thuis bent misschien? Dan kun je het een beetje bijsturen hier en daar als dat nodig is of helpen. En dan went je kindje aan het feit dat papa het bedritueel doet....

weet niet of het de oplossing is hoor... is maar een idee

mama van Rêve

Hoi,

Dat is inderdaad vervelend zeg!
Ik kan je eigenlijk geen advies geven.
Ik werk ook avond diensten en dan haalt mijn man Merel op van het kdv en dan zit ze daar al breed uit te lachen... en thuis gaat het ook gewoon zijn gangetje.

Merel is eigenlijk erg makkelijk wat dat betreft.
Ik weet niet of dat nog gaat veranderen.. of ze straks een mama periode krijgt.

Ze is nu 6 maanden.

Ik hoop dat het snel beter zal gaan en dat ze ook gaat slapen als jij er niet bent.
succes.

Nou dat naar bed brengen doen wij om en om.
Maar `s avonds heb ik haar meestal vast omdat ze   dan eerder moppert en als ik dan zeg dat hij haar vast moet houden of zo, dan zegt hij, ja maar jij hebt makkelijk praten want jij legt haar aan als ze moppert, maar dat is helemaal niet zo, ik weet meestal wel wanneer ik haar eerder aan moet leggen, dit komt gelukkig niet vaak voor.

Hij houdt haar meestal even vast en gaat er dan heel veel mee knuffelen, en na tien minuutjes ongeveer legt hij haar weer weg en zegt vervolgens, ik ga haar niet de hele avond vasthouden, of ze moet maar leren om zelf in slaap te vallen. Ik kan dit niet aanzien of horen en zit er vervolgens maar de hele avond mee op schoot.
klopt ook niet helemaal, ze ligt ook in haar box, en in wipstoel enzo, maar jullie begrijpen het toch wel een beetje, ik doe graag een beetje overdrijven.
X

Terug
Bovenaan