Herkent iemand dit....??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Rik krijgt al een aantal weken 5x200 cc voeding om ong de volgende tijden
6.00   200 cc
10.00   200 cc
14.00   200 cc
18.00   200 cc
00.00   220 cc FORTE

Hij krijgt de laatste fles zolaat en zoveel omdat ie anders gewoon NIET doorslaapt. Nu is het geval dat ie al een aantal dagen 3 van de 5 flessen niet opdrinkt en dan bedoel ik niet zo 20 cc, maar hij laat soms echt 60 cc staan. Rik is ons eerste kindje en ik ben nogal eens paniekerig, dus denk eigenlijk gelijk dat er iets met hem is. Misschien dat er hier nog meer kindjes zijn die dit misschien (een periode) hebben gehad??

Rik heeft wel last van babyeczeem, maar dat zal toch neit in verband staan???

Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen. Rik is trouwens 6400 gram en 62 cm lang.
Oja en hij is niet chagerijnig......best vrolijk na een fles. Hij wordt wel elke keer een uur voor zijn fles wakker en wil dan niet spelen en lijkt erge honger te hebben. Na uitstel tot zijn tijd (of 1 min daarvoor) eet ie dus zijn fles niet leeg...vind dit zo raar???

X Saskia
mv Rik 15 wk

Hoi,
is 5 flessen van 200cc niet vrij veel? Misschien daarom dat hij niet alles opdrinkt. Onze zoon is 10 weken, ook rond de 6400g  en krijgt nu 4 flessen van 180 en die gaan er (meestal) helemaal in. Hij krijgt er een rond 8.00, dan 12.30, een om 17.00 en dan zijn laatste om 21.30. En hij slaapt dan tot 7.30.
Aangezien Rik niet alles opdrinkt, is zijn honger miss nog niet groot genoeg. Miss een flesje laten vallen en proberen wat langere tijd tussen de voedingen te laten? Het is ook maar een ideetje, ik kan er ook helemaal naast zitten :) Bij ons is het ook onze eerste dus het is idd wat zoeken.
Veel succes
Bisous
Alysse

Hoi Saskie!

Op het CB zeiden ze tegen mij al, dat kindjes rond 4 maanden minder behoefte krijgen aan voeding en dat er vaak over gegaan kan worden op 4 flessen per dag! Misschien is dit het, en om de hoeveel tijd geef jij de fles? Misschien moet je het gewoon eens proberen te geven als hij echt honger heeft, want dat uur van huilen en friemelen omdat ie eigenlijk honger heeft kost zoveel energie dat Rik misschien moe is als hij eindelijk mag gaan drinken!

En voor mijn voorgangster...  4 flessen van 180 zijn voor een kindje van 10 weken erg weinig hoor! Ik geef al een aantal weken 5 flessen van 180 aan mijn kindje van 13 weken, doe dit vanaf week 9 ongeveer, ze moet eigenlijk naar de 5 keer 200, maar ze drinkt niet zoveel, dus mogelijk dat ze straks met een maand of 4/5 naar de 4 flessen gaat van 220.
Je kindje zal wel tevreden zijn zo, maar kijk wel uit dat ze niet te weinig vocht binnen krijgen, dan krijgen ze last van de ontlasting en bestaat er een kans op uitdroging!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi Saskia,

Ik heb dit een aantal weken geleden gehad. Het duurde een paar dagen, daarna at ze weer gewoon.
Wel grappig dat jij ook de laatste fles zo laat geeft. Ik geef die om 23.00 anders slaapt ze niet door (met de uitzondering dat ze nu al een paar dagen niet had doorgeslapen)
Ik hoor moeders die geven de laatste fles om 20.00 en dan slaap die kleine door tot 7.00?

Zal hier nog wel even duren....

groetjes Maris

Terug
Bovenaan