<p>Lieve meiden,</p><p>Ik ben eigenlijk op zoek naar andere meiden die ook een hernia hebben tijdens hun zwangerschap. Hoe ga je daar mee om? Wat deed je om de pijn te verminderen?</p><p>Momenteel ben ik 22 weken zwanger en heb ik al een aantal weken ontzettende last van mijn rug. Met 15/16 weken toch maar even langs de huisarts gegaan die een doorverwijzing schreef voor een fysiotherapeut. Hij dacht aan een Ischias of hernia. De fysio gaf aan dat een ischias eigenlijk een pijn is waar ze niet van weten waar het vandaan komt. Hoogstwaarschijnlijk (volgens hem) dan toch een hernia. </p><p>Ik heb een aantal oefeningen gekregen en daar moest ik het min of meer maar mee doen. Omdat de pijn eigenlijk alleen maar erger wordt en ik mij niet echt geholpen voelde bij mijn fysio ben ik naar andere alternatieven gaan kijken. Nu loop ik bij een mensendieck therapeut, waar ik mij wel wat meer gehoord voelde met de pijnklachten. Ze heeft aangegeven de pijnklachten te kunnen helpen verminderen maar op dit moment zit ik tegen het plafond van de pijn!</p><p>Ik werk normaal gesproken fulltime maar door de pijn ben ik minder gaan werken. Nu heb ik mij vandaag ziek moeten melden want ik kan amper nog lopen van de pijn. Op dit moment zie ik het even allemaal somber in en het even helemaal niet meer zitten.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ging dat in de verdere verloop van je zwangerschap en met de bevalling?</p><p>Ik hoor het graag ... ?</p>