Herstel 2de keizersnede

Zijn er meer vrouwen die het herstel van een tweede keizersnede als veel zwaarder ervaren dan het herstel van de eerste? Bij mijn eerste voelde ik me na een week alweer prima en nu na 2 weken heb ik nog steeds best veel pijn en kost alles veel moeite. <br />

Ik heb een keizersnede gehad bij mijn tweede kindje. De eerste is wel gewoon vaginaal geboren.

Ik vond het herstel best pittig, veeeeeel pittiger dan de vaginale bevalling. Toen liep ik na 1 dag alweer rond, ik had ook geen enkele hechting ofzo. Na de keizersnede kon ik pas na 5 dagen weer een béétje rechtop staan en de eerste 2 weken vond ik echt wel pittig. Pas na 5 a 6 weken ging het echt beter.

Mijn oudste was destijds 21 maanden en mn man ging na een week weer aan t werk dus het was ook gewoon zwaar en pittig voor mn lijf, zéker omdat ik een dreumes had rondlopen. Met alleen een newborn baby kun je nog veel bankhangen en rustig herstellen, met een dreumes was dat wel even andere koek natuurlijk.

Dus geen idee of een tweede keizersnede zwaarder is dan een eerste, ik vond een eerste keizersnede ook zwaar in vergelijking met de vaginale bevalling ;)

Je kan weinig meer doen dan het de tijd geven en proberen rustig aan te doen. De keizersnede is nog maar erg kort geleden, probeer naar je lichaam te luisteren. Sterkte!

Ik heb er 1 gehad en had zeker 10 dagen nodig om van de ergste pijn af te komen. Dat viel me erg tegen. Daarna ging het wel bergopwaarts, heb braaf tot 6 weken niet getild. Vond vooral omhoog komen in bed, met baby vooral, echt vervelend, ook na 2 weken zeker nog wel. Sterkte met je herstel in elk geval!

Mijn eerste bevalling (keizersnede) had ik een moeizamer herstel dan van mijn tweede. Hier waren wat complicatie bij maar geen pijn gehad verder. Herstel van de 2e kz ging eigenlijk heel goed, geen pijn gehad. Alleen wel wat lastig met niet zwaar mogen tillen en een peuter van 2. Maar het is mij alles mee gevallen! En vooral ook hulp inschakelen!

Terug
Bovenaan