Herstel 3 maanden na bevalling

<p>Hallo meiden! Ik heb toch even een vraag, ik ben 3 maanden geleden bevallen en ik had eerlijk gezegd toch gedacht dat het herstel sneller zou gaan, had meer rekening met 6 weken gehouden. Ik was nl heel fit voor de bevalling en had echt nergens last van. Ik had een hele zware en lange bevalling, zo'n 40 uur met echt alles d'r op en eraan. Nu na 3 maanden dat ik eindelijk weer bijna de oude ben:), ik dacht een paar weken geleden echt even dat het nooit meer goed zou komen haha... Nu vraag ik me toch af of ik zo'n uitzondering ben, want lijkt of iedereen die ik spreek 2 weken na de bevalling alweer de oude was.... Hoe ging het bij jullie? </p>

Hoi!
ik denk dat het per persoon verschilt en wat men bedoelt met ik ben weer de oude.  Ik was niet super fit voor mijn bevalling en ben ook nog niet de “oude” maar ik voel me wel prima. mijn bevalling is nu 4 maanden geleden en heb nog last van bekkeninstabiliteit en ben van de week weer geopereerd aan het onder kantje.. plus er is een baby die ook veel energie kost. Voorlopig voel ik me voornamelijk moe met de klachten die ik nog had. Ik dacht ook, zo 6 weken herstel en kan er weer tegen aan. Helaas, zo is het niet bij mij en kan nog wel even duren.  Ieder lichaam doet het op zijn tempo, ik zou me er niet druk om maken en mocht je twijfelen kan je het altijd even bespreekbaar maken met je huisarts! Maar het komt vast goed! ?

Haha ja zal wisselen! Ik was heel fit voor en tijdens de bevalling. De week voor het begon stond ik nog in de sportschool en de dag van de bevalling heb ik nog op de fiets boodschappen gedaan. De bevalling duurde ruim 24 uur (vanaf begin weeen of 19 uur vanaf het moment dat het echt pijn deed), en eindigde met knip en vacuumpomp. Paa toen ik na 6 weken weer ging sporten voelde oo me weer meer mezelf worden. Conditioneel was ik niet dezelfde. Maar af en toe heb ik nog steeds last van t litteken.. bekkenbodem wel weer met training op orde gekregen. Denk dat t veel uitmaakt hoe je bevalling ging en of t je 1e was enzo. Wat vond je het lastigst om van te herstellen?

Ik had echt het gevoel dat mn bekken en bekkenbodem helemaal aan gort waren, en natuurlijk was dat inknippen ook niet echt chill:p heb nog steeds als ik langer sta het gevoel dat m'n schaamlippen beurs zijn:p Voor die bekkenpijn en m'n stuitje ben ik 2 weken geleden bij een chiropractor geweest en die heeft me super geholpen, sinds dien heb ik wel weer het gevoel dat het goed gaat komen :)

Het verschilt per persoon.  Ze zeggen 9 maanden zwanger  9 maanden ontzwangeren.
En wat jij beschrijft  met dat beursen gevoel van onder heb ik zeker tot een maand of 7 gehad na mn bevalling. 
Het is ook niet niks je hebt een kind gebaard etc. 
Ik ben 7 weken na mijn bevalling gaan zwemmen dus baantjes trekken moet zeggen dat dat mij echt wel geholpen heeft ook wat sneller fit te zijn.
Geef het de tijd?

Hoi,
Voor de zwangerschap was ik ook fit maar herstel duurde echt heel lang.

Mijn bevalling duurde gemeten vanaf de eerste wee 36 uur. Snap dus helemaal hoe je je voelt wat dat betreft.
Ook de nodige hechtingen en na 4 weken was ik pas een beetje mobiel.
Staan, lopen, zitten, alles deed gewoon pijn.

Ben nu 10 maanden verder en kan echt weer intensief sporten maar mentaal kan ik echt nog een wrak zijn whaha. Huil om de stomste dingen en ben nog steeds echt gesloopt.

Wat Nicole zegt, geef het de tijd. Ga je vooral niet vergelijken met andere mensen want bij iedereen is het anders. Wil dus echt niks over jou zeggen!

Terug
Bovenaan