Herstel curettage en weer zwanger worden

Hoi allemaal

Eind april kwam ik erachter dat ik zwanger was, bij de echo te horen gekregen dat het vruchtje bij 6 weken was gestopt met groeien. 2x geprobeerd om een miskraam op gang te krijgen met medicatie, dit was niet gelukt. Nu heb ik vorige week woensdag een curettage gehad. Ik heb eigenlijk vrij weinig bloedverlies maar heb wel gedurende de hele periode last van bruine afscheiding, is dit normaal?

Wanneer kwam jullie menstruatie weer op gang? De gynaecoloog zei dat het tot 6 weken kan duren. Ik wil graag zo snel mogelijk opnieuw zwanger worden en hopen dat het deze keer wel goed gaat.

Hebben jullie ook in de tussentijd een zwangerschapstest gedaan om te kijken of deze weer negatief was?

Laatst bewerkt:
Heel veel sterkte met het verwerken. Ik doorga helaas eenzelfde situatie. Maar nog niet gecuretteerd om mijn ervaring met je te delen. Missed abortion en nu 2e keer medicatie. Maar helaas heeft dit niks gedaan. Mogelijk wordt het nu dus een curretage. Ik ben ook opzoek naar verhalen want ik vind het best spannend en grote kinderwens. Ik lees met je mee en hoop dat je snel een positieve test hebt!

Hier wel gelukt met de medicatie, maar ook 2 weken bruinverlies. Ben heel benieuwd wanneer mijn normale cyclus weer op gang komt. 26 juli ook nog een nacontrole wil sowieso daarop wachten totdat we het weer gaan proberen.

Het bruinverlies is ook na 2 weken gestopt. Ik wacht nu ook (on)geduldig op mijn eerste menstruatie na de curretage ( 4 weken geleden) zodat we weer kunnen proberen.

Hoi op 2021 miskraam gehad beetje hetzelfde verhaal als die van jullie. We gingen in het begin van jaar 2021 met fertiliteit traject begonnen en was meteen raakt. Maar helaas na 9 weken was het mis. Na 2x medicatie niet gelukt, curretage gedaan. Onze fertiliteit verpleegkundige hebben ons half jaar tijd gegeven om het lichaam weer te herstellen en ook mentaal te verwerken. Ik heb pcos dus ongesteldheid is zeer onregelmatig. Uiteindelijk begin jaar 2022 met nieuwe traject begonnen en inmiddels 2 gezonde kindjes rijker. Maar lang verhaal kort er is licht in eind van de tunnel al duurt het even. We wouden na curretage ook snel weer begonnen met traject maar toch besloten om even plek te vinden voor alles en weer schone lei er tegen aan. Ik hoop dat voor jullie snel de wens in vervulling komen!

Wat een verdrietige situatie maak je door. Veel sterkte!
Bij mij zat er 6,5 week tussen de curretage en de menstruatie. En er zat ongeveer 11 weken tussen het moment dat we te horen kregen dat het niet goed was met onze embryo´s van 9 weken en de menstruatie.
Na de curettage heb ik nog wel een paar weken bloedverlies gehad, ik kreeg te horen dat dit normaal is en dat het bloeden ook even kan stoppen om vervolgens wel weer kort terug te komen..
Bij mij heeft de narcose fysiek veel impact gehad en ik kijk er daardoor ook wel tegenop om weer zwanger te worden.
Sterkte en ik hoop dat jullie kinderwens vervuld mag worden.

Terug
Bovenaan