Herstel keizersnede, ervaringen?

<p>Hallo allemaal!</p><p>Vandaag precies 3 weken geleden ben ik, na een weeënstorm (wat zeg ik, orkaan) van 2 uur en toen nét op tijd een keizersnede, bevallen van een prachtige dochter. Ze lag in stuit met haar voetjes naar beneden, dus vaginaal bevallen mocht niet. </p><p>Nu ben ik 3 weken verder en mijn herstel gaat volgens mij heel voorspoedig. Zelfs zo voorspoedig, dat ik begin te vrezen dat ik te snel ga en wil. Ik weet van mezelf dat dit een valkuil is, dus ik probeer er echt goed op te letten dat ik mijn buikspieren niet gebruik. Maar ik was wel na 6 dagen weer buiten, en ik woon op 1 hoog en til wel de reiswieg de trap af, omdat ik anders niet naar buiten kan nu mijn man weer werkt. Ook kan ik huishoudelijke klusjes gemakkelijk doen, al laat ik de stofzuiger braaf staan. </p><p>Dus nu zoek ik eigenlijk naar ervaringen van moeders die een keizersnee gehad hebben. Hoe snel waren jullie bijvoorbeeld alweer aan de wandel? Wanneer ging je weer tillen en wanneer ging je weer sporten? En heeft iedereen zich aan de keurige 6 tot 8 weken gehouden of zijn er ook mensen die zich sneller goed voelden en toen toch dingen opgepakt hebben? Ik wil niet het risico lopen dat ik bij een volgende zwangerschap problemen krijg. Maar hoe voel je dat aan, als je geen pijn meer voelt aan je litteken. </p><p>Ik merk overigens nog wel dat ik heel snel moe ben. Vanochtend een stuk gelopen en net naar het consultatiebureau geweest, en ik ga zo toch maar weer even slapen. </p><p> </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p>
 
Klink heel bekend. Na 3 weken deed ik het meeste ook al weer. Alleen niet stofzuigen of zwaar huishoudelijk werk. Ik ging veel op pad met de kleine. Ook in de auto. Ik dacht dat het tot 6 weken niet mocht, maar dat bleek niet zo. Dat vond ik erg fijn! Vrijheid.
Onze kleine is nu 11 weken oud en heb mijn oude conditie nog niet terug. Ik merk dat vooral met grote wandelingen. Dan heb ik een tussenstop nodig of moet het tempo aangepast worden.
Zelf had ik ook weinig last van het litteken en kon moeilijk rust houden. Controle na 6 weken was prima. Volgens mij moet je goed aanvoelen wat je kan en wat niet. En daar naar luisteren, dan komt t wel goed.
 
 
 
Hoi hoi,
Ik heb bij mijn oudste een spoedkeizersnede gehad omdat ze ook met haar voetjes na beneden lag.
Ik woonde toen der tijd nog bij mijn ouders thuis dus qua huishouden hoefde ik niks te doen. Ik had wel erg last van mijn litteken en nu soms nog terwijl het al 8 jaar geleden is. Soms heb ik wat steken als het erg koud is of als ik een broek aan heb die er precies op drukt dan krijg ik er last van. En het is nog steeds gevoelloos als ik het aanraak. 
Daarna heb ik nog een normale bevalling gehad en was ik wel bang dat het zou scheuren ofzo haha, ik was na ongeveer 6 maanden weer zwanger en dat rade ze eigelijk wel af na een keizersnede. Maar alles is goed gegaan ?
 
Hier ook een recente ervaring, mijn zoon is van 9 januari dus nu bijna 2 weken onderweg in herstel. De eerste week vond ik overigens wel afzien hoor.. Had er dan ook al een dag opzitten toen de bevalling van 16 uur in de nacht begon en daarna nog een kzs gehad. 
 
Na de eerste week ging het erg rap met herstellen inderdaad, nu geen enkele pijn meer aan mijn litteken en ik heb het idee dat ik mijn buikspieren ook al beter kan gebruiken. Ik kan me dus goed voorstellen dat je met 3 weken herstel echt al een heel eind bent. Lekker dien wat zelf goed voelt maar ipv sporten zou ik lekker je wandelingen flink uitbreiden. Of autorijden mag is volgensmij afhankelijk van je verzekering. Ik zou ook heel graag weer willen paardrijden als het weer gaat maar de verloskundige heeft mij met klem afgeraden dit voor de 6 weken te doen ivm risico op scheuren van je litteken enzo, dan zijn we toch echt verder van huis dus laten we de tijd nog maar eventjes uitzitten, zeker met dit weer! 
 
Gefeliciteerd Libbylove, dat is inderdaad kort geleden! 
Wat goed om te horen dat ik niet de enige ben en dat het ook vaak goed gaat. Tijdens het googlen kom je nogal wat horror en negativiteit tegen... 
Ik zal proberen goed naar mijn lichaam te blijven luisteren! Ik heb ook nooit eerder een operatie o.i.d. gehad. Dus mijn onzekerheid is zo nu en dan nogal aanwezig, haha.
 
Ik ben 9 weken bevallig bmv een spoedkeizersnee. Onze dochter was een sterrenkijken en na 1.5 uur persen is besloten om een keizersnee te doen. Ik stond na 3/4 weken alweer stof te zuigen. Ik voelde me enorm goed en kon vrij snel alles alweer. Ik heb nu ook nogsteeds nergens last van en het litteken is ook heel mooi geheeld! Je voelt zelf het beste aan wat je lichaam wel of niet aankan. 
 
Terug
Bovenaan