Herstel keizersnede

<p>Hi dames,</p><p>Sinds 11 april 2022 zijn wij de trotse ouders van onze dochter Puk. Geboren middels een keizersnee. Ik wil jullie vragen hoe lang bij jullie het herstel duurde en hoe dit ging. De eerste dagen heb ik mn bed afgewisseld met kleine wandelingetjes over de bovenverdieping, het bloedverlies was toen al gauw minimaal, na een paar dagen werden de wandelingetjes door het huis steeds wat langer en heb ik me ook verplaatst naar de benedenverdieping. Wat me opvalt is dat de keizersnede nu bijna 2 weken geleden is, maar het bloedverlies echt wel toeneemt.. dat dit kon gebeuren wist ik, maar het zou na 6 weken ook weer moeten minderen.. nu denk ik weleens: poeh, best heftig! Het is niet zo dat binnen een uur mn inlegkruisje vol zit, maar toch wel een soort menstruatiebloeding. Naar buiten ben ik nog niet geweest, puur omdat ik denk dat het bloedverlies daardoor NOG MEER toeneemt. Ook heb ik zonder paracetamol nog steeds wel last van mn buik. Misschien wil ik te snel, misschien hebben jullie tips....</p>

Hoi, gefeliciteerd met jullie dochter! Jouw herstel klinkt ongeveer vergelijkbaar met hoe het bij mij is gegaan. Ik vond dat ik al vrij snel weer veel kon, dat viel me heel erg mee. Ik had ook minimaal bloedverlies wat wel inderdaad steeds wat meer werd, tot ongeveer zoveel als bij een menstruatie. Precies 4 weken na de keizersnede stopte dit. Probeer vooral naar je lichaam te luisteren, pijn geeft een grens aan! Nog een goed herstel gewenst!

Herkenbaar hoor. Mijn 2e dochter kwam met keizersnede ivm stuitligging. De eerste 5 dagen kon ik amper uit bed en pas na 7 dagen weer een beetje rechtop staan. Na 10 dagen buiten een mini stukje gelopen.
Maar toen ging m'n man weer werken en moest ik het alleen redden met dreumes en baby. Dat was behoorlijk pittig. Ik moest dagelijks even uit huis, een dreumes hou je geen dag binnen... dus toch mezelf steeds maar naar de speeltuin etc gesleept.

Bloedverlies klinkt heel normaal hoor. Het is heel normaal dat je zo'n 4 tot 6 weken bloedt en maandverband moet dragen, zowel na keizersnede als een natuurlijke bevalling. Dat je na 2 weken al een inlegkruisje draagt, daar verbaas ik me al over. Het is na een bevalling gewoon heel normaal dat je 4 weken dagelijks bloedt, soms wel langer!

Probeer verder gewoon naar je lichaam te luisteren. Bij een 1e kindje kan dat nog veel makkelijker dan bij een 2e ;) En ga gewoon eens een klein blokje om naar buiten, 10 minuutjes! Kijk eens hoe dat gaat. Na 2 weken zou dat echt wel langzaam moeten kunnen en het is ook echt heel fijn

Ook mijn dochter is geboren middels een keizersnede en ik herken jouw herstel beeld. Ik was vrij snel al op de been, heb wel lang moeite gehad (en pijn) met rechtop staan. Ik heb echt rustig aan gedaan verder. Merkte toen de eerste dagen erg weinig bloedverlies op wat daarna een stuk meer werd, ook na 6 wkn nog hoor. Toen trok het wel langzaam en vanzelf weer weg. Succes met je herstel en geniet van de kleine ?

Er staat niet voor niets 6 weken herstel voor een keizersnede. Je hebt een grote buikoperatie gehad en dat moet je niet onderschatten.
Dat het bloedverlies toeneemt als je actiever wordt is heel normaal.

Ik ben 21 maart bevallen via een keizersnede, voor mij de tweede keer. Het herstel van de eerste en van de tweede keizersnede verschilt bij mij nogal sterk. Bij de eerste was ik vrij snel weer op de been (ik ben ook niet goed in in bed liggen). De pijn viel mee, maar heeft heel lang nog aangehouden. Ik denk wel bijna een jaar dat ik dagelijks last had er van.
Nu bij de tweede heb ik de eerste week veel meer pijn gehad. Ik wist niet hoe ik moest zitten of liggen en opstaan was een ramp. Na de eerste week was de pijn zo goed als weg en kon ik weer vrijwel alles. Wel goed opgelet dat ik niet teveel deed. Nu na bijna 5 weken neemt de pijn weer wat toe, dus ik moet weer een stapje terug.
Bij de eerste heb ik 6 weken gevloeid, dit keer 4 weken. Beide keren werd het bloedverlies wat meer na inspanning.

Sorry ik had geen keizersnede maar vaginale bevalling. Maar mijn bloedverlies was echt maandverband doorweekt. Je bent nog maar net bevallen toen had ik ook echt nog veel bloedverlies. Soms moest mijn vriend met doekje achter me aan nachts . Dacht er komt nooit meer een eind aan haha. Dus denk dat je iets te snel wilt hoor, want ook bij gewone bevalling kun je lang na bloeden. 

Als het zo kort geleden is zijn inlegkruisjes niet zo realistisch denk ik. Ik zou al tevreden zijn als je ipv kraamverband gewoon maansverband kunt gebruiken ?. Bij mij hield het bloeden na de keizersnede tot ongeveer 5 weken aan. 

Ik heb ik 2004 een keizersnede gehad van ons overleden zoontje maar ka mij nog herinneren dat ik echt wel tot 4 weken met kraam verband heb gelopen.
Nu had ik wel dat ik de eerste dagen geen rust genomen omdat je de hele dagen bij je zoontje wilt zijn die op een andere verdieping lag en op dag 4 moesten wij de begrafenis gaan regelen dus ook weer geen rust.
En ik kreeg geen kraamhulp omdat ik geen kindje thuis had dus heb meteen alles zelf moeten doen.
Maar ik vind het echt niet veel wat jij verliest als je al een inlegkruisje in kan.

Terug
Bovenaan