herstel keizersnede

Hai,

Ik heb 4,5 week geleden een spoed keizersnede gehad, alles is verder goed gegaan, ons zoontje is kerngezond en doet het verder prima, is erg lief!! Ik heb nu steeds last rechtsonder mijn rechter ribben, weet iemand of dit met de keizersnee te maken kan hebben? Het zit ook wel eens vlak boven mijn rechter heup, een zeurende pijn. Verder gaat het wel redelijk, voel de wond nog wel als ik er op lig, maar dat lijkt me nog wel logisch, het is nog niet zo lang geleden. Wie heeft er ook een keizersnee gehad en herkent dit? Ik heb vanuit het ziekenhuis heel weinig informatie gekregen, ik weet dus niet wat ik nu kan verwachten, wat ik wel/niet mag doen enz. En hoe lang het herstel duurt. Is natuurlijk per persoon weer verschillend, maar toch. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Truus

ik heb ook een keizersnede gehad een jaar geleden en je herstel duurd langer dan je denkt.
Ga zeker 8 weken niet tillen behalve je kind.Laat wasmanden en dingen die door je man gedaan kunnen worden ook door hem doen.
Het scheelt allemaal.Wat betreft de last van je ribben dat heb ik niet gehad.Je kan wel last hebben van je spieren die een beetje krampachtig gevoel geven.Dat herken ik dan wel.
Je wond kan wat trekken en gaan jeuken,maar het komt allemaal weer goed.Succes en geniet van je kindje

Hoi,

Ik heb 4 weken geleden ook een keizersnede gehad voor de tweede keer. Bij de eerste en bij de tweede had ik ook pijn rechtsonder in de buik. Bij mij was het zo dat de darmen nog helemaal op gang moesten komen en daar kwam toen de pijn vandaan. Ook kan het misschien zo zijn dat de wond erg trekt. De eerste 6 weken zeker rustig aan doen en absoluut niet tillen kreeg ik als advies mee. Daarna de buikspieren weer rustig gaan trainen. Wat betreft het herstel is het met een geplande keizersnede sneller omdat je dan fit een operatie ingaat. Het heeft bij mij toch zeker een half jaar geduurd voordat ik mezelf weer een beetje was. Maar als het goed is ga je binnenkort toch wel voor controle naar de gynaecoloog.

Sterkte ermee.

hoi hoi

ok ik heb ook een spoedkeizersnee(heb het toch zelf geprobeerd) gehad
nu bijna zo een 10 weken geleden
mijn herstel ging heel snel kon na anderhalve week al weer op mijn buik liggen (voelde wel de wond maar niet zo erg meer) enzo en na een week of 3 deed ik echt alles zelf weer ja mijn vriend werkt dat ook abnormaal veel
maar ben zo ie zo wel een persoon die altijd heel snel van iets herstelt
wel herken ik de pijn die je beschrijft bij de ribben heb ik ook een paar dagen last van gehad heb het toen aan mijn vk gevraagd en die zei dat het er bij hoorde maar ook als je op natuurlijke wijze bevalt kan je er last van krijgen de spieren die daar zitten moeten weer geen werken en gaan aanspannen en dat doet pijn maar het gaat vanzelf weer weg
ze zei wel dat ik pijn stillers in moch nemen ertegen maar bij mij heeft dat niet echt geholpen bij mij hielp zo recht mogelijk zitten een kleine beetje maar ook niet veel.
hopelijk heb je zo een beetje een antwoord geniet maar van de kleine
veel liefs jacqie

je moet de keizersnee niet onderschatten. Het is te vergelijken met een buikoperatie. De eerste tijd rustig aan doen en 6 weken niet zwaar tillen , naar je lijf luisteren. Een voorzichtig beginnen met buikspieroefeingen na een half jaar. Nu twee jaar later voel ik wond nog wel een trekken. Met name als het heel koud is buiten.

Terug
Bovenaan