Herstel knip

Dag dames!!

Ik heb een vraag over t herstel van de hechtingen/knip die gezet is tijdens mijn bevalling 2 weken terug. Na 1,5 week voelde ik die hechtingen bijna niet meer.. Nu heb ik sinds gister weer een trekkend gevoel, en gisteravond deed het gewoon echt weer pijn.

Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken?
En hoe lang gaat het herstel duren..?

Ik heb van mijn schoonmoeder een middeltje gehad van vsm voor bij lichte schaaf en brandwonden, volgens haar moet ik dat er vanaf 3 weken op smeren, en dan schijnt het een stuk sneller en beter te genezen, iemand ervaring?

Groetjes!

Ik wil je niet bang maken maar na dik een week heb ik nog een fikse ontsteking aan mijn hechtingen gehad. Na een antibiotica kuur, kan ik nu zeggen dat het beter gaat, probeer het goed schoon te houden door te spoelen! Ik hoop dat het bij jou mee valt. Misschien kun je samen met je man even goed in een spiegel kijken of het ontstoken is. Succes ermee!

Liefs

Heey!

Het kan ook zijn dat je de laatste dagen weer wat meer doet, lopen of het huishouden...en dat kan er ook voor zorgen dat het trekt...
Ik heb zelf geen knip gehad...maar weet van anderen dat het daar ook mee te maken kan hebben.
De zalf waar je het over hebt, Calendulan?, ik weet niet of je dat ook in dat gebied kunt gebruiken? Verstoort dat de zuurgraad niet? Zou dat echt eerst navragen!
Ik heb het ook op littekens gebruikt, dat werkt inderdaad echt goed, maar weet niet of het daar ook kan...
Succes!

Groetjes Brigitte

Ik sluit me bij Brigitte aan wou idd hetzelfde schrijven.
Bij mij zei de huisarts dat er voor het herstel van een knip 6 weken staat!
Hou het goed schoon met de douchekop, een ontsteking wil je daar echt niet hebben!

Succes en anders gewoon even je vk of ha bellen.

Liefs Danielle

Hoi,

Vervelend zeg dat je er zo een last van hebt.
Ik ben ook ingeknipt bij de bevalling 3 wk geleden.
De eerste week was pijnlijk, maar vanaf 2 weken is het echt een stuk beter gegaan. Ik merk wel als ik net ff verkeerd zit ik het een beetje gevoelig is. Maar de echte pijn is nu wel over( gelukkig). Zou ff met een spiegel kijken hoe het erbuiten ziet. Dat het niet rood is en ontstoken. Bij twijfel gewoon ff contact met de ha opnemen. Ik had na mijn eerste bevalling veel en
Lang last van de knip. Na een tijdje kwam ik bij de gyn die schreef een zalfje voor en het was zo over.
Niet te lang mee lopen hoor.
Suc6

Grtjs mar

Hi!

Ff een reactie van een Aug-moeder;) Heb ook een knip gehad en op aanraden van kraamverzorgster( 31 jaar ervaring) de eerste dagen 3 x per dag zalf gesmeerd van VSM, vallen en stoten, dit hielp goed. Ik had idd na 1,5 week ook een wat trekkerig gevoel en wat meer pijn dan voorheen maar dat was juist goed zei ze omdat het dan aan het genezen is.. Heb er daarna totaal geen last meer van gehad. Weet niet hoe het er verder uitziet? Succes iig!

Je zou ook perineumolie kunnen gebruiken van welleda. Dat is speciaal voor dat gebied daar en maakt de huid soepeler waardoor het ook minder trekt. Ik had zelf geen knip of grote hechtingen maar wel kleintjes ivm scheurtjes. Moest het in het begin 2 keer per dag onder de douche en na elk toiletbezoek schoonspoelen met lauwwarm water. Toen de hechtingen weg waren ben ik begonnen met de perineumolie erop smeren en dat vond ik wel prettig. Geen jeuk en geen uitgedroogd, geirriteerd of trekkend gevoel meer. Ik had veel last van die verbanden, maar goed die had ik wel nodig natuurlijk ;-)

Veel sterkte ermee en ik hoop dat het snel verminderd.

Liefs, Marieke (november mama)

Ik heb bij mijn eerste kindje ook een flinke knip gehad maar nadat de hechtingen eruit gehaald zijn heb ik daar totaal geen last meer van gehad. Dus zou het zeker goed in de gaten houden en als je last blijft houden gewoon de huisarts even bellen. Beter voorkomen als genezen want als het echt gaat ontsteken ben je verder van huis.

Terug
Bovenaan