herstel na keizersnede

Hoi
Gefeliciteerd met je kindje. Ik ben nu 40 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn dochtertje is ruim twee jaar geleden geboren via een keizersnee. Ik vond het herstel toen meevallen, maar je moet er wel de tijd voor nemen. Na een week ben ik voor het eerst buiten geweest (300 meter lopen en ik was kapot). Dit heb ik elke dag geprobeerd een beetje uit te breiden en na een week of 8 ben ik voorzichtig weer gaan fitnessen. Wat ik je aan kan raden is om elke middag even proberen te slapen of te rusten en ervoor te zorgen dat het bezoek gespreid komt (durf nee te zeggen ook al wil je aan iedereen laten zien hoe mooi je kind is).
Je moet goed naar je lichaam luisteren en vergeet niet dat je een buikoperatie hebt ondergaan, dit is heel wat pittiger dan een gewone bevalling. Nou veel succes.
Groetjes Paulien

Hoi!

Ik heb dus corig jaar een keizersnede gehad. Het herstel verliep voorspoedig en sneller als ik verwacht had. De wond op zich heeft eigenlijk nooit pijn gedaan, alleen mijn buikhuid! Na een maand werd dat ook duidelijk beter en na twee maanden was alles weer normaal!

Kon na een week al weer klein stukje wandelen etc. Bloedingen hielden na 6 weken op, net als bij een normale bevalling.

Heb niet te klagen gehad. Vond het allemaal prima zoals het gegaan is.

Groetjes

Ook ik heb een keizersnede gehad, van de winter 3 jr geleden. Qua herstel kan ik me wel aansluiten bij Paulien. Waar ik dus het meeste last van had was inderdaad de visite, die pas later op gang kwam. Men bedoeld het goed, omdat ze niet gelijk op je stoep willen staan ivm je operatie, maar in feite werkte het bij mij alleen maar averechts. Je naaste fam en vrienden komen toch wel de eerste week, maar als je daarna nog zo'n week of 6 dagelijks visite hebt, komt dat je herstel toch niet echt ten goede. Ik probeerde wel te rusten toen mijn kindje ook sliep, maar ja, je huis moet toch ook weer aan kant zijn als de visite komt?!
Dus van mijn kant krijg je ook te horen: durf nee te zeggen als je merkt dat het je teveel wordt.

Bij ons is het zo dat we toen al gelijk riepen: als er een tweede kindje mag komen zetten we op het kaartje bezoek tijdens kraamdagen of op ons kraamfeest, omdat het een beetje binnen de perken te houden. Als alles goed blijft gaan verwachten wij in juni ons 2e kindje, dus dat word lekker een feestje in de tuin, waar hopelijk veel mensen op af komen, zodat het één dag erg druk is, maar daarna niet meer, haha.

Groetjes en succes!
Mosy

Ook ik heb een keizersnede gehad een jaar geleden.Ik ben nu weer 15 weken zwanger.
Mijn bevalling was een ramp en kreeg dus een keizersnede.Ik zou er zelf niet voor kiezen omdat mijn herstel echt lang heeft geduurd.Mijn wond is niet mooi genezen en niet mooi gehecht.
4 maanden heb ik de kleine niet in bad kunnen doen,maar het is voor iedereen verschillend.

Terug
Bovenaan