Herstel na zware bevalling met keizersnede

<p>Beste ouders,</p><p>3,5 maand geleden ben ik bevallen van een zoon. Hij doet het supergoed. Mijn herstel wilt helaas nog niet vlotten.</p><p>momenteel kan ik nog geen half uur lopen vanwege extreme vermoeidheid. Ik voel me dan extreem slap, duizelig en moet dan ook echt rusten en dit blijft nog een tijd aanhouden. Ook met staan merk ik dat ik gelijk ergens tegenaan ga staan omdat ik me anders te slap voel. 2x bloed laten prikken maar hier kwam niks uit. Wel zat mijn hb net op de grens en heb ik een lage bloeddruk (1000/60). Voor mijn bevalling sportte ik 3x per week. Mijn bevalling was wel erg zwaar. Heeft 27 uur geduurd en 14 uur met ruggeprik en wee-opwekkers.</p><p>iemand van jullie hier ervaring mee of tips?</p>

Ik herken het wel een beetje, ik ben soms zelfs te moe om te douchen en ga zelfs daar soms gehurkt even pauzeren van het staan, dit helpt niet echt.. ? Ik was zelf ook zeer actief voor de zwangerschap. Ik denk dat het bij het " ontzwangeren " hoort, en zal dus wel weer overgaan. Ik had het tot voor kort ook echt steeds steenkoud, dit is inmiddels ook al bijgetrokken. 

Ik ben trouwens vaginaal bevallen met wee opwekkers, en ruggenprik die verkeerd geprikt was, en ook geen effect had om die reden. Het waren de langste 12 uur van mijn leven 

Ik had ook redelijk wat bloed verloren en een zware bevalling (niet wat betreft de duur, maar het persen) en was de eerste weken echt vermoeid. Ik slik dagelijks de mama fit davitamon supplementen + extra vit B12 (vegetariër met laag vit B12 in de zwangerschap). Gaat nu echt veel beter. Weet natuurlijk niet of het daar aan ligt, maar vermoeidheid komt niet alleen door een te laag hb. 
Verder hoor je wel eens dat vrouwen vermoeid en hormonaal blijven als ze borstvoeding geven. Hier heb ik geen ervaring mee (geef wel borstvoeding), maar dat zou ook nog kunnen. 

Zou eens bij een homeopaat laten kijken naar vitamine tekorten. Vaak hanteren zij net andere maten dan de dokter. Val je bij de dokter in goed, maar kan het voor jouw wel te laag zijn. Een homeopaat kijkt vaak wat verder. En ja dat werkt dan wel echt. Hier na ziekte van pfeifer altijd moe gebleven volgens doktoren niets te zien in bloed. Was ik super gezond. Maar ja negers energie voor. Toen bij een homeopaat beland en verschillende vitamines voorgeschreven gekregen. Merkte na 1 week al wat verschil. En later verdwenen zelfs alle vermoeiheidsklachten. Was niet gelukt als ik naar de doktoren was blijven luisteren. Na 3,5 maand zou je toch wel verwachten dat je weer redelijk normaal kan functioneren. Als,je werkt en je moet beginnen bijna je eerst al ziek melden voordat je,begint en nirt proberen dan ligt t aan de zwangerscha. En,gelden er andere regels. Succes ermee!

Bedankt voor jullie reacties! Toch fijn om verhalen van anderen te horen. Een homeopaat zal ik me ook eens wat verder in verdiepen. Weet nog dat tijdens mijn zwangerschap bijv mijn ijzer 6.6 was. 6,5 was de grens om extra ijzer te krijgen. Dit dus niet gehad terwijl ik wel veel verschijnselen had wat hierbij hoort: bleek, flauwvallen, rusteloze benen. Toen vond ik het prima want kon verder alles doen maar nu merk ik geen vooruitgang. En ik weet dat het lang kan duren maar omdat ik echt nauwelijks vooruitgang merk ben ik erg blij met jullie tips en reacties.

Ik heb een geplande keizersnede gehad 5 maanden geleden. Na 2 dagen een interne bloeding en moest ik met spoed geopereerd worden en ben ik 2,5 liter bloed verloren en heb ik 2 bloedtransfusies gekregen. Ik ben na 5 maanden ook nog steeds elke dag heel duizelig ( verlies ook nog steeds elke dag bloed ) hb blijft wel op orde. Ik kan ook niet lang staan en maar een paar minuutjes achter de kinderwagen lopen. Echt heel frustrerend☹️

Terug
Bovenaan