herstel pre eclampsie

<p>Hoi hoi,</p><p>3 oktober ben ik bevallen van onze zoon met 36+1 weken. Ik werd ingeleid vanwege eclampsie. Na de bevalling knapte ik redelijk snel op, alleen nog erg weinig energie. Nu op dag 10 hou ik ineens weer vocht vast. De verloskundige was er toevallig vanmiddag even en mijn bloeddruk zag er prima uit. Iemand ervaring hier mee? Moet ik hier wat mee doen of kan ik dit even aankijken? En als ik er wat mee moet, naar wie ga ik dan? Het ziekenhuis?</p><p>Groetjes</p>

Hee,
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Met hem gaat alles goed?
Wat vervelend dat je weer vocht vast houdt! Maar gelukkig is je bloeddruk goed. Ik ben ook opgenomen geweest met pre-eclampsie en ben met 37 weken ingeleid, afgelopen juli. Mijn bloeddruk bleef wat hoog en ik ben met best wel veel medicatie naar huis gegaan. Bij mij zeiden ze bij ontslag van het ziekenhuis dat het overgedragen werd naar de huisarts. Wel zeiden ze dat je nog best lang er last van kunt hebben. Ik zou denk ik eerst ff aankijken omdat je bloeddruk wel goed was. En anders zou ik eerst contact opnemen met de huisarts of de assistente en ff vragen of je direct contact op moet nemen met het ziekenhuis of eerst langs de huisarts moet. 
Maar dat is wat ik zou doen. Weet niet of dat de goede weg is ;)

Hoi femke,
gefeliciteerd met je zoon!
ik heb tot 2x toe ook zwangerschaps vergiftiging gehad en aankomende dinsdag word ik wederom ingeleid ivm mijn hoge bloeddruk.
vorige 2 zwangerschappen heeft mijn huisarts de zorg overgenomen nadat de verloskundige afgerond was. Heb regelmatig daar mijn bloeddruk gemeten en in overleg met huisarts de medicatie afgebouwd. Neem aan dat je ook medicatie hebt?
fijn dat vandaag je bloeddruk goed was, zegt al veel. Komt de verloskundige nog bij je langs komende tijd? Anders zou ik maandag de huisarts bellen en met hem/haar verder beleid maken. Mocht je je dit weekend heel veel zorgen maken verloskundige of huisartsenpost bellen! 
Succes en sterkte en geniet lekker van jullie zoontje.

groetjes

De huisarts is idd al geweest en die komt dinsdag weer om te meten. Voor jullie dus geen allarmerend verhaal? Merk nu dat ik er best onzeker over ben geworden. Hebben jullie lang klachten gehouden?

Ik denk niet dat het heel erg is. Het kan soms even duren voordat het helemaal weg is. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisartsenpost bellen! 
Ik heb eigenlijk vrij weinig klachten gehad terwijl ik wel vanaf 29 weken was opgenomen omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Mijn bloeddruk wilde alleen eerst niet zakken. Daardoor nog wat langer in het ziekenhuis moeten blijven na de bevalling ook. En toen dus met veel medicatie naar huis. Toen is me bloeddruk wel mooi gezakt en moet nu volgende week voor het laatst naar de huisarts om me bloeddruk te meten. Een maandje geleden is me laatste pilletje gestopt en nu nog ff controleren of me bloeddruk nog steeds goed is. 

Hoi femke,
heb ook altijd weinig klachten gehad en met de huisarts die het mee in de gaten hield gaf me dat altijf voldoende rust en vertrouwen. Het feit dat nu je bloeddruk goed is, is al een goed teken! 
Klachten kunnen bedt ff aanhouden(heb ik bij een vriendin meegemaakt) dus is per persoon verschillend. Maar probeer je er niet te ongerust over te maken en vertrouw je het niet of voel je je heel rot dan meteen aan de bel trekken! 
Succes!!

Terug
Bovenaan