Herstellen na de bevalling

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje over het herstel na de bevalling. Ik ben ongeveer 11 weken geleden bevallen van een prachtige zoon. Helaas ben ik tijdens de bevalling uitgescheurd en is er een knip gezet. Inmiddels ben ik toch een tijdje verder, maar nog is het niet helemaal dicht. Het staat namelijk best wel open en ik heb best wel wat afscheiding. Hoe lang moet ik het nog geven voordat ik er naar laat kijken?

Liefs

Hoi Maria,

standaard is volgens mij 6 weken om te vloeien na de bevalling, bij mij duurde het ook langer, week of 10, dacht ik. Als je maar wel merkt dat het echt minder wordt. Als je steeds heel veel afscheiding blijft houden moet je denk ik toch even contact opnemen met je verloskundige. Kan je niet zo'n afspraak maken om eea na te bespreken? Dat bieden ze bij ons standaard aan na de bevalling. Het moment om vragen te stellen! En anders even bellen. Zij kunnen het je vast vertellen.

Een gehechte scheur of knip zou volgens mij allang genezen moeten zijn. De afscheiding die je hebt bedoel je daarmee dat je nog vloeit? Of bedoel je iets anders?
Ik zou na 11 weken toch maar eens langs de verloskundige/gyn of je huisarts gaan, het is wel heel lang.

hoi 3xmama,

ook heb ik heb bij de 1e (nu zwanger van de 2e) zeker zo'n week of 10 a 12 nog gevloeid.
mijn hechting waren wel goed genezen. ik zal inderdaad toch even de vk bellen als je je twijfels erover hebt.
succes

tja, ik zou ook ff de vk bellen...
Ik had een subtotaal rubtuur en die was zeker met een week of 2 wel helemaal genezen. Nu heb ik wel enorm veel gepoeld om te voorkomen dat het ging ontsteken..Lijkt me niet normaal als het nu nog open is!
Tja en vloeien/afscheiding duurt bij iedereen verschillend, maar het kan zijn dat je baarmoeder toch niet helemaal schoon is..

Ik ben 8 weken geleden bevallen en had een subtotaal ruptuur. Deze is inmiddels helemaal genezen. Ik heb 6 weken echt gevloeid en toen was het voorbij. Ik heb sinds de bevalling wel meer afscheiding als ik voor mijn zwangerschap had, maar dat kan ook de invloed zijn van je hormoonspiegels die natuurlijk nog niet helemaal terug zijn waar ze horen. Het "openstaan" heb ik ook gehad, maar dat is vanzelf weggegaan. Ik zou zeggen: als je het niet vertrouwd, maar een afspraak met je vk, gyn of huisarts. Zij zouden je moeten kunnen vertellen of het goed genezen is.

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vloei niet meer alleen mijn afscheiding is wat meer dan voor mijn zwangerschap. Ik denk dat ik voor de zekerheid maar even de VK ga bellen. Dan ben ik tenminste gerust gesteld.

Liefs,

Maria

Terug
Bovenaan