Herstellen van de "knip" hoe lang duurt dat???

Hoi meiden,
Ik ben met de bevalling ingeknipt een flink eind. Hierbij hebben ze ook een adertje meegeknipt waardoor ik een flinke zwelling in mijn bil/schaamlip had. Hierdoor was 1 hechting gaan wijken maar er was verder niets aan de hand. Het duurde alleen wat langer voor het daar dicht zou gaan. Nadat de kraamzorg weg was is het gaan ontsteken dus sodabadjes en goed spoelen. Nu is de ontsteking gelukkig weg maar dat ene plekje is nog steeds niet dicht en Anna is nu toch al 5 weken! Hoe lang gaat dat duren? Heeft iemand er ervaring mee? Ik denk dat ik van de week toch maar even naar de verloskundige ga voor controle. Ik moet 8 mei pas voor controle bij de gynaecoloog terug dat duurt met toch te lang!

Groetjes Macka

Hallo Macka,

ik ben bij mijn 1e bevalling ingeknipt, de verloskundige had de wond niet mooi gehecht en was dus ook niet mooi gesloten. Ik moet alleen zeggen dat ik er gelukkig niet al te veel last van het gehad. Ze adviseerde mij om in een badje met groene badedash de wond schoon te houden. Ik heb er denk ik een week of 2 wat last van gehad.

Bij mijn 2e bevalling ben ik een beetje ingescheurd, en ik moet zeggen dat ik hier helemaal geen last van heb gehad, dus ik scheur liever een beetje in dan een knip wat herstel betreft!!

Nou succes met jou wond hoop dat hij snel heeld!!

Groetjes Anne
mv Levi 9april07  en Jessie 30maart09

Hoi Macka,

Ikzelf heb een knip en een scheur gehad bij de bevalling.

Bij mij is het gaan ontsteken tussen de hechtingen in.
Ook ik heb in sodabadjes gezeten.
Ik zat drie keer per dag in een soda bad, maar naar mijn gevoel hielp het echt niet.
Vorige week bij mijn huisarts geweest en antibiotica gekregen.
Daarna is het met een grote stap vooruitgegaan.

Jeah ik kan weer op mijn muts zitten.
Ik heb 6 weken lang alleen maar half kunnen zitten. (naar rechts hangen, want links was het ontstoken)

Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.

Groetjes Bianca

Ook bij mij is een flinke knip gezet. Na 5 dagen heeft de vk de knoopjes van de hechtingen doorgeknipt, omdat ze een beetje aan het ingroeien waren en echt een trekkend gevoel gaven. Hierna heb ik er eigenlijk niet zoveel last meer van gehad. 2 weken geleden zijn er nog wat restjes van hechtingen uitgevallen. Inmiddels heb ik alweer gefietst en het voelt allemaal goed.
Bij mijn eerste bevalling heb ik een totaalruptuur gehad. Ik moet zeggen dat ik toen helemaal geen last had met het zitten en bij deze knip wel. Dus liever een scheurtje dan een knip.

Ik heb ook een redelijk flinke knip, tis nu 2 weken geleden maar nauwelijks last van gehad, meer van een aambei... :-S
Begreep wel van de experts (kraamvrouw, huisarts) dat het bijzodner netjes gehecht is, dus hulde voor mijn gynaecoloog! ;-)
Succes maar zou zeker even bellen als je je zorgen maakt!

Groetjes Janneke
Mama van JIP

Heb voor a.s. donderdag een afspraak staan. Het lijkt wel een stuk wild vlees  ben benieuwd wat de vk er van zegt. Zeker nu ik van iedereen hoor en lees dat ze er allang vanaf zijn maak ik me toch wel een beetje zorgen!

Groetjes Macka

Hoi allemaal,
het is toch een stukje wild vlees en moet vervroegd naar de gyn. Nu a.s. dinsdag ben wel benieuwd wat ze er aan gaan doen zal wel weghalen zijn  nou ja zien wel moet er nog even niet aan denken maar vooruit er moet wel wat aangedaan worden!
Groetjes Macka

Terug
Bovenaan