Herstellen

Hoi,

Ik heb een beetje een genante vraag, vandaar dat ik liever even anoniem wil blijven.

Ik ben laatst bevallen van een prachtige dochter. Ik ben tijdens de bevalling ingeknipt.

Mijn vraag is. Hoe lang heeft je vagina nodig om te herstellen. Wordt ie weer hetzelfde als voorheen, of niet. Hoe lang duurt het voordat het knipje genezen is? Ik heb namelijk het idee dat mijn vagina meer uitgerekt is en een dat mijn lippen een andere vorm aangenomen hebben.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven want ik maak me er een beetje zorgen om.

Alvast bedankt
 
Als je uitgescheurd of ingeknipt bent dan is je lichaam definitief veranderd. Sowieso is er een 'meloen' doorheen gegaan, dus kun je zelf wel bedenken dat hoewel je lichaam zal herstellen dit nooit meer zo strak zal zijn als voor je zwangerschap. En hoe meer kinderen je krijgt, hoe meer je zal merken dat dit invloed heeft op je lijf.
 
Bij mij was het na ongeveer zes weken weer een beetje geheeld allemaal. Ook heeft het bij mij inderdaad een andere vorm aangenomen. Eerst staken de lippen uit zeg maar en nu niet meer. Ben ik dus niet geheel rouwig om. En het litekenweefsel is wat harder.
 
Hoi Anoniem,

Mij is hetzelfde overkomen, nu alweer bijna 3 maanden geleden. Het genezen kan volgens mijn VK best 8 weken in beslag nemen, afhankelijk natuurlijk van hoe de knip is gezet en hoe het is gehecht. Geduld dus! En verder wordt je vagina nooit meer helemaal de oude na al deze gebeurtenissen. (mede een reden waarom een eventueel tweede kind meestal iets sneller wordt geboren)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Veel suc6,

Corina
 
Ik vind het helemaal geen genante vraag hoor, heel normaal dus daar moet je je echt niet druk om maken hoor, dat is toch de natuur?
Wat betreft 'andere vorm'; het kan inderdaad zo zijn dat je na een bevalling iets anders gevormd wordt, maar je zegt 'laatst' dus ik neem aan dat het nog niet zo lang geleden is, daarom wil ik zeggen; geef het even de tijd, je hebt er 9 maanden over gedaan met zwanger zijn; ontzwangeren duurt minstens net zo lang.
 
hoi,
ik zit dus ook met hetzelfde probleem. ik vind dat mijn vagina er niet mooier op is geworden. ik ben 2wk geleden bevallen, heb een knip gehad en ben van binnen ingescheurd.
klinkt beetje raar misschien maar het jeukt van binnen ook, en het ziet er beetje gebobbeld uit. ik vraag me af wanneer je weer gemeenschap mag hebben. ik durf het eerlijk gezegd niet, ben bang dat het pijn doet.
ik douche me 2keer per dag, maar heb het idee dat mijn vagina ook viezer ruikt als eerst. kan het zijn dat ik een schimmelinfectie erbij he?
volgende week kan ik pas bij de ha terrecht. ik hoop dat iemand ook antwoord heeft op mijn vraag.

groetjes..........
ps: ik blijf ook liever even anoniem
 
Als je bent ingeknipt/ingescheurd dan jeukt het de eerste twee weken rond de hechtingen. Wanneer die eruit zijn, houdt de jeuk meestal ook op, geen zorgen. Als littekens nog halve wonden zijn, zijn ze nooit mooi, niet onaar kijken, niet op fixeren, geen zorgen maken in dit stadium, het wordt er allemaal echt beter op.

Verder komen er in de eerste weken nogal wat bloedresten naar buiten en die ruiken ook niet lekker.

Je lippen veranderen al van vorm tijdens de zwangerschap vanwege de extra doorbloeding. Vlak na je bevalling zijn ze uitgerekt, daarna worden ze weer kleiner, met name als je bv geeft, dan worden ze zelfs kleiner dan voor je bevalling--ik zie nu (na twee kinderen, zwanger van nummer 3) geen enkel verschil meer.

Toen ik na de eerste na een week of 5 weer eens echt ging vrijen voelde het eerder als een ontmaagding dan alsof hij in een enorm zwembad werd gestoken: veranderen doe je wel, maar het valt ook wel weer mee hoor.

Succes,
Michelle.

Veel succes,
Michelle.
 
Je lichaam heeft tijd nodig om te helen.De huid van je vagina is natuurlijk een heel stuk opgerekt geweest,je buik is na de bevalling ook niet gelijk weer strak,toch? .Een litteken op je been geneest ook niet binnen 2 weken.Ik was ingescheurt en had schaafwondjes op mijn clitoris,het heeft zeker een half jaar geduurt voordat alles weer een beetje het zelfde voelde en mijn clitoris is nog altijd gevoeliger als voorheen(het is al meer dan een jaar geleden).Ik lijk nu zelfs strakker te zijn geworden als voorheen,er is dus nog hoop.
Sex kan weer als jij zelf hier klaar voor bent,voor de een is dit na 2 weken al en voor de ander na 3 maanden.

Groetjes

 
Terug
Bovenaan