herstellen

Hoi,

Ik heb een beetje een genante vraag, vandaar dat ik liever even anoniem wil blijven.

Ik ben laatst bevallen van een prachtige dochter. Ik ben tijdens de bevalling ingeknipt.

Mijn vraag is. Hoe lang heeft je vagina nodig om te herstellen. Wordt ie weer hetzelfde als voorheen, of niet. Hoe lang duurt het voordat het knipje genezen is? Ik heb namelijk het idee dat mijn vagina meer uitgerekt is en een dat mijn lippen een andere vorm aangenomen hebben.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven want ik maak me er een beetje zorgen om.

Alvast bedankt

Hai anoniem,

Ik ben nu in verwachting van mijn kindje maar bij de eerste net als jij ingeknipt.
Hoelang t duurt voordat t helemaal genezen was weet ik niet meer maar je blijft altijd een litteken zien tenminste bij mij verder is het goed genezen maar inderdaad wel iets anders dan dat t was, maar niet dat ik er ontevreden mee ben in ieder geval. Het ziet er dus bij mij inderdaad anders uit dan voor de bevalling maar niets om je zorgen over te maken vind ik.
Maar in ieder geval veel succes en hoop dat ook jij niet ontevreden bent.

Groetjes Kim

Ik had onlangs mijn nacontrole en heb daarvoor even met een spiegeltje gekeken, zodat ik nog vragen kon stellen als het er raar uit zag of zo.
Ik zag daar nogal tegenop, omdat de knip (+scheur) er nogal heftig uitzag kort na de bevalling.

Viel dat even mee! Ik zag echt helemaal niets, pas toen ik echt goed na ging denken over waar het ongeveer zou moeten zitten zag ik een heel dun lijntje van het litteken. Terwijl ik echt een hele grote knip heb gehad en ook nog een scheur van de vaginawand.

Ik heb er overigens ook helemaal geen last meer van.

Misschien kan dit je een beetje geruststellen?

Geniet van je kindje!

N.

Ik ben bij de eerste flink ingeknipt, zo'n leuke gynaecologische knip. Je blijft inderdaad een litteken zien, maar zo erg is dat toch niet? Je vagina wordt nooit meer zoals voorheen, maar ik kan je geruststellen, wel bijna alleen kost dat flink wat tijd. Ik weet nog wel dat ik maanden geen tampon kon gebruiken, die bleef niet zitten. Maar nu, ben inmiddels alweer van de tweede bevallen, is het als vanouds. Ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor, komt allemaal wel goed. Veel plezier met je kindje.

Ik ben ook ingeknipt, en niet zo lullig ook. Het hangt er helemaal vanaf hoe je gehecht wordt. Mijn placenta kwam niet en die is toen in de OK verwijderd onder narcose. Ze hebben me toen ook gehecht. Dat is heel netjes gedaan, dus ik heb er helemaal geen last van gehad. Ik kon er ook de volgende dag al goed op zitten. De kraamhulp zei toen al dat ik heel netjes gehecht was, en dat het vaak daaraan ligt hoe het er later uitgaat zien en voelen.

Terug
Bovenaan