Het “rommelt”

Lieve mamaaaa’s!

Wat bedoelt iedereen met “het rommelt”?

Ik ben nu 37+3 zwanger en heb afgelopen week een uur lang voor weeën gehad. Een wisseling van pijnlijke krampen over de hele buik en harde buiken. Vandaag weer de hele dag last van hele buiken en een steken beneden.
De baby is nog niet ingedaald, tenminste de verloskundige gaf dit afgelopen controle aan. En de zogeheten slijmprop ben ik nog niet tegen gekomen.

Is dit dan wat bedoelt wordt met rommelen? En betekent dat dat het bijvoorbeeld staat te gebeuren of is het wishful thinking?
 
Hee!

Toen ik rond de 37 weken zwanger was van mijn eerste begonnen bij mij ook hele flinke voorweeën. Dat bracht me telkens in twijfel of het nou begon of niet, vaak zat aan de telefoon gehangen met de verloskundige, advies was altijd hetzelfde. Ga timen. Ik bleek, rond week 39 3cm ontsluiting te hebben. Dat was ook normaal zeiden ze. Toch zetten de weeën zich telkens niet "door". Er is één advies die ik toen veel heb gelezen (geloof me, ik heb me kapot gegoogled met al die voorweeën) en dat is: zodra het begint, dan weet je het. Nou is dat natuurlijk voor iedere vrouw een andere beleving, maar bij mij was er geen twijfel aan. Toen ik de "echte" weeën ging voelen, waren die zo overweldigend dat ik al vergeten was hoe voorweeën voelde. En nog kon ik ze prima wegademen, ons lijf is fenomenaal met omgaan met pijn. Zelfs in mijn herinnering vond ik het prima te doen. Maar ik herkende wel echt duidelijk het verschil. Één van de eerste dingen die ik tussen de weeen door tegen mijn man zei, is nou dit gevoel is echt niet te missen het is begonnen.

Heel veel succes met de laatste loodjes!
 
Terug
Bovenaan