het 4 de sprongetje?

Hallo allemaal

ik heb een vraagje over het boekje oei ik groei.
ik krijg de nieuwsbrief van oei ik groei (heb het boek niet) en elke keer als mijn zoontje een sprongetje krijgt vertellen ze me dat via de mail.

nu heb ik voor het eerst zo'n email gekregen dus ik helemaal blij en wou het graag lezen nu staat er alleen in dat het 4de sprongetje eraan komt maar niet wat het inhoud.

ik ben zo nieuwsgierig ... wie heeft dat boek en kan mij vertellen wat het 4de sprongetje is..

en ben ook benieuwd wat jullie van het boek vinden en als het een beeetje overeenkomt met jullie kleintjes??

Sprongetjes.......  Ik heb er nooit in geloofd!! Ik vind het echt dikke onzin, heb er ook nooit wat in herkend! Alsof ze allemaal te programeren zijn.........
Ik zou er niet in geloven!

Wij hebben het boek gekregen, Voordat Thijs geboren was ik eerst was ik wat cynisch en dacht ik inderdaad "wat een onzin". Nu kijken we er regelmatig in. En ik moet zeggen de sprongentjes komen goed overeen met het "gedrag" van onze zoon. Je moet het lezen met een stukje nuchterheid. Het werkt zeker niet als het boek met alle antwoorden maar er staan veel dingen in die je zult herkennen bij je kind als het "onverstaanbaar" gedrag vertoont. Ik zou het mensen aanraden!
Ik begrijp dat je het boek niet hebt, dan zou ik deze aanschaffen. (goedkoop via marktplaats)

Hoi,

Ik heb het boek ook en ik moet zeggen dat het bij Rosa bijna exact klopt. Ze groeit ook in sprongetjes en als er zo'n mentaal sprongetje aankomt, merken wij het echt aan haar. Ook de dingen die ze na het sprongetje zouden kunnen leren kloppen.

De 4e sprong.. ik neem aan dat je het over de sprong hebt bij 19 weken of 4,5 maand? In het boek staat dat je kindje dat eerst weer een "terug naar mama" periode kan hebben. Huilerig en hangerig kan zijn, niet wil eten of slapen enzovoorts. Als de sprong genomen is gaat de zgn. "Winkel van gebeurtenissen" open voor je kleintje. Dat betekent niet dat ze dat allemaal meteen kunnen, maar dat ze er dingen uit kunnen gaan leren.

In het kort: rollen, probeert te kruipen (tijgeren), handjes en vingers ontdekken, gaat zelf zitten als hij schuin tegen je aan ligt, kan even zitten, trekt gekke bekken, grijpt gericht, met één hand pakken, ontdekt jouw mond, stopt vanalles in de mond, gooit met speeltjes, onderzoekt details, zoekt naar moeder, reageert op spiegelbeeld, houdt een boekje vast, reageert op de eigen naam, herkent liedjes, brabbelt mamma, babba, tata, hada, gaapt met geluid, strenkt armpjes uit op opgepakt te worden, duwt de borst/fles weg als hij niet wil, begint zich aan te stellen om aandacht te krijgen, moppert, heeft een knuffel waar hij aan gehecht is.

Dit is het zo'n beetje. Het is wel handig als je het boek zelf koopt. Ik vind het heel leuk om te zien hoe ze al die dingen langzaam leren of opeens kunnen.

groetjes,

Desiree

jee wat veel ja hij is 16 weken maar ik kreeg een mailtje van oei ik groei dat zn 4de sprongetje eraan komt
dat is dus met 19 weken? nou ik heb het boek inmiddels besteld en kijk er naar uit! ben benieuwd wat hij allemaal gaat doen

hij vind zitten al leuk en is dol op zijn handjes en kan al goed dingen met 2 handen grijpen dus we wachten af wat ons mannetje nog meer kan gaan doen straks

bedankt voor je reacties!

Terug
Bovenaan