het 'harde' leven is weer begonnen!

A

Anoniem

Guest
De kinderen moeten weer naar school. Ik zag er best tegen op om alles weer in het gareel te krijgen en om 8.10 uiterlijk van huis weg te gaan. Maar ze waren allemaal om 6.30 uur al wakker, we zaten om 7 uur al aan tafel. Ik heb zelfs nog een was opgehangen voordat we naar school gingen. Ik heb niet de illussie dat dat zo blijft. Meestal is het een run om ze allemaal op tijd af te leveren.
Ze waren vanmorgen lekker gespannen. Allemaal een nieuwe juf. Elianne (6) ging voor het eerst naar gr.3 , daar zag ze heel erg tegenop. Maar ze kwam erg enthousiast uit school. Jelmer (4) gaat nu echt naar gr. 1 maar kreeg wel een andere juf. Geerten (8) houdt wel zijn juf, maar komt in een andere combinatie (6/8) Dat is ook wel weer spannend. Vooral als je zelf 'nog maar' in gr. 6 zit. Alleen de oudste moet nog beginnen. Zij gaat naar de middelbare school en dat start komende week pas. Dat vind ik denk ik haast nog spannender als zij zelf.
Ik heb mijn 'zitpauze' gehad en ga nog even strijken!
Francien

hahaha!

ik moest wel even om je berichtje lachen, mijn harde leven is ook weer begonnen, maar ik sta aan de andere kant, namelijk voor de klas..

Ik begon vandaag voor het eerst van mijn leven in groep 1 en ook voor mij was het een enorm gehaast, de wekker ging al om 6.30 en ik heb het net gered.. hihi
Toen alle kinderen met hun verwilderde ouders binnekwamen, had ik ook medelijden met hen..

Succes!!

Hoi,

Ik heb ook aan de andere kant gestaan, maar dan meer in de midden/bovenbouw. Ik waarschuw je vast, als je meerdere kinderen hebt is het best zwaar om te combineren met het onderwijs. (Met één is het nog wel goed te doen) Je hebt dan eerst de stress thuis en dan werken. Dat kan alleen als je hele goede oppas hebt. Ik werkte nu alleen nog als invalkracht en heb aangegeven er voorlopig helemaal mee te stoppen. Het kost me teveel energie.

Francien

he elsien
ja wat een geren en gevlieg weer he om oedereen op tijd in de kleren te hebben!!!!
ik sta ook om kwart over zes op en tegen kwart voor 8 heb ik ze allemaal ze ver klaar dat ik dan kan beginnen met de afwasmachine uit te ruimen.ik zit nu heerlijk even te genieten van de rust in huis.mijn man weer aan het werk,kids naar school en de jongste kenji ligt in bed,heerlijk even hoor.
liefs sil

Terug
Bovenaan