het begin...

A

Anoniem

Guest
Als eerst natuurlijk een super gelukkig, gezond en vruchtbaar 2007 toegewenst voor jullie allemaal!!!

Vanaf vandaag zou ik eigenlijk weer met mijn pilstrip moeten gaan beginnen...maar aangezien mijn vriend en ik heeel erg graag een kindje willen, gaan we aan die pil niet meer beginnen dus
Nu heb ik een vraagje: vorige week zondag heb ik dus de laatste pil geslikt. Ik verwacht niets binnen korte tijd, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe ik nu allemaal moet gaan rekenen enzo.. Ik heb namelijk gelezen hier op het forum dat het bij sommige echt heel weken duurt voordat ze weer ongesteld worden. Normaal is vandaag mijn laatste dag dat ik ongesteld zou zijn maar, vaak heb ik dinsdag en woensdag nog wat laatste druppels, welke dag is dan echt de laatste dag??

misschien een wat onsamenhangend verhaal, maar het is duidelijk, ik ben dus echt een echt beginneling, en ik vind het zo spannend en leuk allemaal!!!

Ik hoop dat jullie wat antwoorden/tips/adviezen hebben!!

Hallo,

Bij mij zeiden ze, je moet rekenen van de 1e dag van je laatste menstruatie, 14 dagen later zou je dan een eisprong moeten hebben (bij regelmatige cyclus).
Dus dan weet je wanneer je de meeste kans hebt om zwanger te raken.
Bij mij heeft t gewerkt, was meteen zwanger, maar zou niet weten hoe t is als je nog niet ongi bent geworden?
Ik was nl. meteen nadat ik stopte met de pil gewoon ongesteld geweest en een maand later zwanger.
Maar ja niemand is hetzelfde dus ik denk dat je pas echt kan gaan rekenen nadat je echt ongi bent geworden.

Ik zelf heb nu ook nog niets te rekenen, ben na mijn bevalling nog niet ongi geworden, terwijl mijn vriend en ik best graag een tweede willen. Ik wacht nu eerst mijn cyclus af.

Groetjes Linda (mama van Nigel 07-03-2006)

Hoi,

Als je stopt met de pil, dan is het even afwachten hoe snel je lichaam gaat ontpillen. Als je mazzel hebt, dan wordt je gewoon na een maand weer ongesteld. Als je pech hebt, dan kan het zelfs weken of maanden wegblijven.

Hoe normaal je cyclus in elkaar zit?
De dag dat je ongesteld wordt is dag 1 van je cyclus.
Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen,  meestal tussen de 21 en 35 dagen.
Gemiddeld 14 dagen voor je ongesteldheid is je eisprong, meestal tussen de 10 en 16 dagen.
Ik lees even niet wanneer je eerste dag van je ongesteldheid was, maar dit zal ergens rond donderdag geweest zijn?  Dan zou 28 december je  eerste dag geweest zijn, bij een cyclus van 28 dagen moet je  25 januari weer ongesteld worden.  Rond 11 januari zal dan je eisprong zijn, ergens tussen 9 en 15 januari.
De dag van je eisprong en de dag ervoor zijn de beste dagen om seks te hebben. Ik zou dus vanaf 8 januari tm 15 januari wat vaker skes hebben, de zogenaamde klusweek.

Groetjes Saskia

P.S. Op www.babybrabbel.nl en www.predictor.nl en nog wat andere zwangerschap-sites kun je dit snel en eenvoudig berekenen!

Super bedankt voor jullie info!!! Daar kan ik echt wat mee!!
Ik zal de berekeningen ook even aan mijn vriend doorgeven, dan weet ie meteen wanneer die extra aan de bak kan

In welke ronde (ik leer de termen al, hihi..) zitten jullie?

Hoi Marieke,

Ik zit niet echt in een rond, wacht eerst totdat ik eindelijk weer eens normaal ongesteld ben. Ben in maart bevallen en tot op heden niets.
Zo valt er dus ook weinig uit te rekenen.
Ik gebruik geen pil, dus de mogelijkheid om zwanger te raken is er wel, en ook zeer gewenst door ons, maar liever heb ik even een normale cyclus.
Wel willen we graag dat er niet teveel leeftijkdsverschil zit tussen onze zoon en zijn broertje/zusje.
We zullen zien.

Heel veel succes met klussen, haha.

Groeten Linda (mama van Nigel 07-03-2006)

Hoi,

Ik zit in mijn eerste ronde

Ik heb 15 november mijn laatste pil geslikt en op 19 november ongesteld geworden, daarna hebben we nog condooms gebruikt. Toen werd ik op 18 december weer ongesteld, een cyclus van 29 dagen dus. Als ik weer van 29 dagen uitga, dan zou ik 16 januari ongesteld moeten worden.
Nu denk ik dat ik afgelopen nacht mijn eisprong hebt gehad, dus ik ben benieuwd!

groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Spannend zeg, dus dat wordt klussen geblazen, haha.
Succes ermee.
Ik voelde trouwens mijn eisprong ook heel goed en het resultaat is nu alweer bijna 10 maanden.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan