Het begint weer te kriebelen

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden oud. Meerdere meiden die rond dezelfde tijd zijn bevallen zijn nu alweer zwanger of proberen weer zwanger te raken. Het kriebelde bij mij al een beetje maar nu ik dit allemaal weet begint het toch wel heel erg te jeuken allemaal hoor, hahaha. Nu is het zo dat we hebben afgesproken pas aan een tweede te beginnen als ons zoontje 2 jaar is. Ik moet wel zeggen dat sinds hij geboren is, de tijd echt supersnel omvliegt, als iemand tegen me zou zeggen dat het afgelopen half jaar maar 1 maand was zou ik hem geloven, ik leef een week echt als een dag. Druk druk druk, maar wel heeerlijk druk, het wordt ook steeds meer genieten met ons kleine mannetje. Ik weet dat ik ontzettend veel geluk heb met dit kindje want ik lees hier ook weleens verhalen van jullie die al jaren aan het proberen zijn of dat er van alles mis gaat en dat lijkt me echt razend triest. Maar nu ik zelf weet hoe mooi het is om zwanger te zijn en zo'n kleintje te hebben, alhoewel mijn zwangerschap absoluut niet van een leie dakje ging. Ik zou zoooo graag ook weer zo'n mooie dikke buik hebben, maar weet dat het gewoon nog zo'n 1,5 jaar zal duren en dat vind ik dan toch weer jammer...
Zijn er meer die dit herkennen en hoe gaan jullie ermee om???

heel veel liefs van Martine
 
Hallo, ik herken het wel want ik had het met 5 mnd al weer. Ben toen ook gelijk weer zwanger geworden. Was iets zwaarder als de eerste keer. Maar heel leuk hoor. En nu zijn ze 3 en 2 en spelen heerlijk met elkaar. Soms ook ruzie hoor maar over het algemeen gaat het erg goed. En nummer 3 komt er ook aan. Voel me erg rijk...... Maar waarom wil je perse wachten tot je zoontje 2 jaar is? Dus hoe ik er mee om ga? Gewoon doen! Ik geniet er erg van. En je hebt het nu een poos heel druk maar straks zijn ze ook een stuk zelfstandiger en heb je weer meer vrijheden. Succes
 
Hoi Martine,

Ik was een half jaar na de geboorte van onze zoon per ongeluk weer zwanger. Toen onze tweede zoon een half jaar oud was gebeurde dat weer. Ik heb er nu een van iets meer dan 2 jaar, een van net 1 jaar en de volgende verwacht ik over 10 weken. Wij hebben hier niet bewust voor gekozen (de eerste kregen we na lang dokteren via ivf en dat er daarna spontaan nog twee kwamen is volgens onze gyn een wonder). Natuurlijk zijn we heel erg blij, zeker ook gezien het feit dat ik niet meer zo piepjong ben en ook niet kan zeggen van "over twee jaar neem ik weer een kind", maar als ik wel had kunnen kiezen weet ik niet of ik het ook weer zo gedaan zou hebben. Het is beregezellig, maar ook ontzettend druk. Vorige week werd de jongste 1 en ik had toen toch wel heel sterk het gevoel dat ik een hoop dingen niet zo bewust mee heb gemaakt als bij de eerste (waar ik veel meer tijd voor had.) Aan de andere kant, als ik die twee apen samen zie spelen kan ik bijna niet wachten tot nummer 3 ook meedoet.
 
Terug
Bovenaan