het begint weer te kriebelen!!!

A

Anoniem

Guest
hoihoi

een hele lange tijd niet meer geweest ivm crashen van de com maar gelukkig weer hier.

ik heb jullie raad een beetje nodig.

de meesten van jullie zullen mij mischien voor gek verklaren maar het begint mij weer te kriebelen.

onze kleine meid is nu 1 jaar(13november 2007),en dan heb ik nog 5 kinderen.

na de bevalling van indy heb ik gezworen nooit meer zwanger te willen zijn maar ik ben er gewoon nog niet klaar mee.

mijn man had al een afspraak staan voor een sterilisatie maar die hebben we afgeblazen omdat we er nog niet klaar voor waren.

als jhet aan mijn kids ligt ben ik deze maand alweer zwanger want die vinden het geweldig,en zelf willen we ook wel maar twijfelen .niet omdat ik te oud ben (33 jaar)of dat ik het niet aan kan ,maar ik heb nu 6 gezonde kids en wat asl de volgende wat mankeerd.

kan er met niemand over hebben vandaar dat ik mijn verhaal hier doe.

liefde en aandacht zal de kleine niet tekort komen want dat hebben we genoeg.

maar mensen schrikken nu al als ik zeg dat we 6 kids hebben.

de ruimte is ervoor ,onze kids zijn voor maar toch twijfel bij ons of we er goed aan doen.

graag jullie mening en als er moeders zijn meer 6 of meer kids graag reageren hoe jullie die beslissing hebben genomen.

liefs sil

Hoi Sil,

Jeetje wat een aantal, wij hebben 3 kinderen en twijfelen over een 4e, maar een 7e..poeh dat zou ik niet willen,, ik kom uit een gezin met 6kinderen, je schrijft dat je de ruimte heb maar er komen dadelijk ook vriendjes,vriendinnetjes het houd natuurlijk niet op bij de eigen kinderen!
Wij zijn de eerste met kinderen in ons gezin, mijn oudere broer krijgt volgend jaar zijn eerste, nu deze kerst zijn we al met 19pers volgend jaar met minimaal 20 en er gaan natuurlijk nog heel wat kinderen bijkomen, mijn broer wil er het liefste 2 zijn vrouw 4, wij het liefste 4 en dan heb ik nog 3broers en een zus,,die ook nog kinderen willen!
Natuurlijk is het er nu maar 1extra maar in de toekomst komt ook die met een partner en evt kinderen thuis!
Daar denk kzelf toch ook over na moet ik zeggen! een dag plannen met iedereen erbij word steeds moeilijker! Laat staan een weekend weg of vakantie!
Nu ja..het is jullie eigen keuze en daar is niks mis mee..wou je dit alleen even meegeven!

Succes met jullie keuze..Gr MJ

Ps: zou dat verlangen naar nog eentje stoppen bij een volgende?? dat vraag ik me bij mezelf ook af! Misschien is het goed zo!

Hoi Sil,

Nou ik heb echt bewondering voor je hoor. Ik wilde zelf ook altijd een groot gezin, maar vond de ware pas op mijn 28e en ons eerste kindje kwam toen ik bijna 31 was. Dus zoveel zitten er voor mij niet meer in, jammer!
Voor mij is het belangrijk dat kinderen zich welkom en geliefd voelen(je schrijft al dat het aan liefde en aandacht niet tekort zal komen) en dat een kind zich kan ontwikkelen op diverse gebieden(bijv. sport en muziek), dus financieel moet het ook kunnen.
Als jullie het allebei graag willen en de kids ook en je weet dat je een volgend kindje dat kunt geven wat jij belangrijk vind.... Dan zou ik zeggen: go for it!!

Groetjes, Yvette

Hoi Sil,

Nou, kan me echt wel voorstellen dat het weer gaat kriebelen hoor!!
Ik heb er zelf drie en zou er best nog meer hebben, maar na drie keizersnedes vind ik het wel goed zo.
Als jouw zwangerschappen prima verlopen en je hebt plaats en middelen genoeg, dan kan een 7e er ook nog wel bij! Volgens mij als je er al zes hebt rondlopen, gaat zo'n 7e er gewoon nog even tussendoor.

Dus als jullie samen nog er een bij willen hebben, zou ik het nu doen.
Boven de 35 jaar geven ze toch meer kans op een afwijking bij de baby, je bent nu nog 33 jaar, dus ga ervoor.....

Maar ik denk dat het na de 7e ook weer gaat kriebelen hoor.
Volgens mij blijf je dat altijd houden!! Zo'n baby is ook zo ontzettend leuk!

Liefs Renata.

Gewoon voor gaan. Ik vind dat een kind er recht op heeft om door beide ouders gewenst te zijn en bij jullie is dat het geval. Heb er wel bewondering voor dat je een huishouden met zes kinderen draaiende houdt en straks misschien wel met zeven. Je moet gewoon op je gevoel af gaan.
Zelf heb ik overigens 2 kinderen en daar blijft het - denk ik - wel bij. Niet in de laatste plaats omdat ik volgend jaar 40 wordt. Bovendien werken we allebei fulltime. Met 2 kinderen is dat prima te doen, maar ik betwijfel of dat met 3 nog wel zo gemakkelijk is.

hoi hoi
heb jullie reacties allemaal gelezen ,bedankt daarvoor trouwens,en we hebben heel goed gepraat ook met de kids en we gaan er toch voor!!!
of het lukt weten we niet maar we gaan het in ieder geval wel proberen.
ik ben gewoon echt een moederkloek en vindt het heerlijk om zoveel kids te mogen krijgen.
vriendjes en vriendinnetjes zijn hier altijd welkom(heb elke dag buiten mijn eigen kinderen
om 2 jongen en 3 meiden exstra)en ik heb altijd wel een eter erbij,maar dat vinden mijn man en ik gezellig.
hou jullie op de hoogte!!.
liefs sil

Hoi Sil,

Wat ontzettend leuk!!!!
Hoop voor jullie dat het snel raak is!
Zelf ben ik ook gek op baby's en Julia is natuurlijk al geen baby meer, mis dat soms wel een beetje hoor!! Maar deze leeftijd is ook wel weer heel leuk!

Zal voor jullie duimen en laat wat weten als je zwanger bent!

Groetjes Renata.

Hoi,

Ook wij hebben 6 kinderen (de jongste is ook van nov. 2007) en gaan voor nummer 7.
Vinden het zelf helemaal geweldig maar zie wel op tegen de reacties van buitenaf. Die zullen echt niet allemaal positief zijn. Als je meer dan een gemiddeld aantal kinderen hebt, vindt men het blijkbaar normaal om zich met je keuzes te bemoeien!
Herken me helemaal in je verhalen! Zijn alsof die van mij zijn!

Succes!

Groetjes mam van 6

Terug
Bovenaan