het blijft maar niet zitten

Hoi allemaal,

Ik heb me nu toch maar aangemeld, moet mn verhaal toch maar eens kwijt denk ik, het wordt tijd dat ik uit de ontkenningsfase kom.

In januari 2006 heb ik een miskraam gehad na 7 weken, maar ik weet dat het al eerder misgegaan is, want nadat ik vijf dagen over tijd was (de dag dat ik de test had gedaan) werd ik na een pijnlijke ingreep bij de huisarts (voor iets anders) heel erg duizelig en dat ging niet snel over en dat heb ik normaal nooit, en ik had in de weken  daarna heel licht bloedverlies af en toe.
Na de mk heb ik een tijdje rustig aan gedaan en niet heel erg mn best gedaan, maar af en toe voelde ik wel dat het raak was maar werd ik gewoon ongesteld. De afgelopen drie maanden zelfs even helemaal gezorgd dat ik niet zwanger kon worden om mn lichaam even tot rust te laten komen, deze maand was ik weer 'begonnen', en ik voelde dat het meteen  weer raak was, ik had pijn in mn borsten en pijn in mn buik op het moment van de innesteling, mn reukvermogen werd veel sterker en meer van dat soort dingen die ik de eerste keer ook had. Maar vandaag dus weer na drie dagen over tijd ongesteld geworden, terwijl ik heel regelmatig ongesteld ben normaal. Mn ongesteldheid is wel weer heftiger nu. Ik weet gewoon bijna zeker dat de bevruchting en innesteling wel plaats vind, maar het wil gewoon niet blijven zitten, ik wordt daar heel verdrietig en machteloos van. Klinkt misschien raar allemaal maar mn ik voel veel meer sinds de mk, zoals anderen op het forum ook al zeiden.
Dus ik moet gewoon  de moed erin houden, maar het begint nu wel erg lang te duren, want ik ben in december 2001  al gestopt met de pil en toen een paar jaar tevergeefs bezig geweest zwanger te worden. Ik heb toen het rondje  gyn-onderzoeken gehad  maar alles was goed, gewoon teveel stress denk ik.  Op een gegeven moment gingen mn vriend en ik uit elkaar en heb ik een nieuwe vriend gekregen, waar ik nu ook al bijna  twee jaar mee probeer zwanger te worden, maar op een relaxtere manier, gewoon geen voorbehoedsmiddelen en maar kijken hoe het gaat, niet precies op het juiste moment enzo  want dat  geeft alleen maar stress.  Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn en dat lukt aardig maar het verdriet komt toch steeds boven. Met mn vriendinnen kan ik er niet goed over praten, die zijn allemaal zwanger en met baby's in de weer en ze kijken toch anders naar me omdat ze weten dat ik er al zo lang mee bezig ben, hoewel het voor mij allemaal lang niet zo "erg" is als zij denken. Misschien dat het helpt om hier op het forum erover te praten, het lezen van  jullie berichten  helpt ook al goed. En is er misschien iemand die dingen in mijn verhaal herkent?
Pff een heel verhaal is het geworden, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes van Lin

Tja meid,

echt zeker weten doe je het dus niet.

Je zegt dat bevruchting en innesteling wel plaatsvinden. Ik denk juist dat de innesteling bij jou niet plaatsvindt. Misschien is het baarmoederslijmvlies niet goed.

Het is wel zo dat je na een miskraam wat onregelmatig ongesteld kan worden. Als je echt serieus denkt dat er iets mis is, laat je dan gewoon doorverwijzen naar een gynaecoloog en bespreek het daar.

sterkte

Miep

Dank je voor het meedenken, Miep. misschien nestelt het ook wel niet in en heb ik het mis,  maar waarom  heb ik dan wel  zo'n buikpijn en extra veel bloeding  bij de ongesteldheid  als ik denk dat het raak is?  Mn baarmoederslijmvlies is al gecontroleerd en was goed, ik ga volgende week naar de huisarts, miischien dat die nog iets weet ofzo. Ach misschien moet ik gewoon geduld hebben.
Lin

Hoi,

Om het zeker te weten moet je anders naar de gyn gaan. Zij kunnen met bloedprikken je zwangerschapshormoon bepalen. Wij zijn zelf 2,5 jr. bezig mei 2004/sept 2005 mk gehad met 7 en 9 weken. Zijn nu sinds juli bij de gyn. Na een cyclus te volgen was ik zwanger, bleek uit het bloedprikken, terwijl ik zelf voor mijn gevoel alleen enkel dagen later ongi was. We hebben nu wel een cyclus rust genomen, gaan volgende week weer voor verder hulp. Wij willen zelf gaan vragen of er nu ook meer onderzocht kan worden op het zwanger blijven en niet op het zwanger worden. Ik ben nl ongeveer 1 keer in de 4,5,6 maanden later ongi en verder altijd precies op tijd. Wij twijfelen nu ook of dat geen vroege zwangerschappen geweest zijn.
Succes verder, groeten

Wat vervelend dat jij dat ook hebt, jac22,  maar dan weten we wel dat we niet de enige zijn, ben erg benieuwd hoe het verder gaat met je.
Ik ben dus al een keer grondig onderzocht door de gyneacoloog, heb alle tests gehad en hij zei toen dat IVF de volgende stap was, maar ik begin nu wel sterk te twijfelen of het wel klopte wat hij zei en of ik wel alles al gehad heb dan. Maandag ga ik naar de huisarts en misschien laat ik me weer doorverwijzen naar de gyn (is ook alweer een jaar of drie geleden), dat bloedprikken lijkt me wel wat ja, dan kan ik in ieder geval zien of ik nou gek ben of niet, haha.
Jij ook veel succes.
Groetjes Lin

Hoi Lin,

Vroege zwangerschappen...zou heel goed kunnen... Wat jammer steeds...

Wat ik me even afvroeg, is of je wel eens een paar maanden hebt
geprobeerd de gemeenschap wel te 'timen'. Bij   vrijen op goed
geluk is de kans dat je zwanger raakt immers niet zo heel groot....
(okee, tenzij je het elke 2 dagen een keer doet...)

Je bent er nu toch al meer mee bezig in je hoofd, dus waarom zou je het niet proberen?

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat er ontzettend veel zwangerschappen
misgaan in die kwetsbare eerste twee weken na de bevruchting en dat
vele vrouwen de miskraam aanzien voor een wat latere, hevigere
ongesteldheid. Dat het percentage miskramen veel hoger zou liggen dan
de huidige 10% als ook deze miskramen meegerekend zouden worden. Als er
dan verder medisch gezien niets is gevonden bij je, zal het geluk toch
wel een keer aan jouw kant komen staan?! Ik zal in ieder geval keihard
voor je duimen meid! Toitoi!

Groetjes van Sisi.

Dag Lin75,

ik heb in het afgelopen jaar hetzelfde gehad als jij, ik heb alleen een lichaam dat de bevruchte eicel niet afstoot, dat blijft te lang zitten (misses abortion noemen ze dat). Ik werd dus op een gegeven moment maar niet ongesteld, testen negatief en na 3 maanden heb ik met medicijnen van de dokter mijn baarmoeder laten opschonen. Daarna had ik ineens ook twee hele lange cycli, waarbij datgeen dat eruit kwam niet normaal was. Heel veel bloed en ook stolsels.
Ik heb toen besloten te temperaturen, omdat alle testen in die tijd wel negatief bleven. De eerste maand had ik op de 21e dag mijn eisprong en werd na 32 dagen ongesteld en de maand daarna bleef  mijn temperatuur hoog en was ik zwanger.  
ik hoop  nu dat alles goed blijft gaan, maar wellicht is het voor jou een idee om te temperaturen, dan weet je of je eisprong op een normale tijd komt en  of de temperatuur  inderdaad hoog  blijft  voor je ongesteld wordt, dit geeft de gyn   misschien ook iets meer inzicht.
Daarnaast is  het voor jezelf wel prettig (vonden wij wel) dat je niet alle weken van de maand bezig hoeft te zijn met zwanger worden, maar iets gerichter kunt 'werken''.

succes gr SAndra  

Hoi!

Ik heb zelf (zeker weten) twee vroege miskramen gehad, dus gewoon niet overtijd, maar wel een miskraam. Voor de miskraam had ik wel erg pijnlijke borsten, de miskraam kwam als een heftige menstruatie. Dan nog weet je niets zeker natuurlijk. Maar een week later had ik weer bloedverlies, dus ik naar de huisarts. De zwangerschapstest die ik van hem voor de zekerheid moest doen (om een buitenbaarmoedelijke zwangerschap uit te sluiten) was positief. Toen dacht hij aan een missed abortion, omdat ik vooraf geen buikpijn had gehad. Gelukkig was het geen missed abortion en hoefde ik niet gecuretteerd te worden. De tweede miskraam ging net zo, maar nu had ik natuurlijk al een vermoeden.

Om het zeker te weten kun je gewoon een zwangerschapstest doen. Of bloed laten prikken, dat is nauwkeuriger. En temperaturen om te kijken of je eisprong op tijd is is ook wel handig, ik meet het een paar keer in de week, da's voor mij genoeg. Ik merk trouwens wel goed wanneer mijn eisprong is, vooral aan het slijm. Da's wel handig, want ik heb een cyclus van 5, 6, 6, 8 weken...

Succes! Ik denk trouwens dat je het echt wel lang genoeg probeert om nog eens doorgestuurd te worden. En misschien moet je nieuwe vriend zich ook laten testen?

Groetjes,
Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan