Het blijft me maar bezighouden....

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik schrijf hier wel vaker mee, ook toen ik zwanger wou worden van de tweede. Die tweede is inmiddels 1 jaar oud en al vanaf haar geboorte is er een wens voor een derde kindje.

Het probleem is dat ik zo ontzettend twijfel want soms heb ik helemaal geen zin in een derde kindje en kijk ik uit naar de tijd dat ze groot zijn en ik weer wat meer tijd voor mezelf heb.

Het is zó ontzettend dubbel allemaal!
Alle voors en tegens heb ik al 10 keer op een rijtje gezet en soms heb ik meer voors en soms meer tegens en toch blijft dat gevoel hangen.
Als ik praktisch kijk, is het helemaal niet handig 3 kinderen.
Maar als ik kijk naar een foto van de kinderen dan denk ik er altijd een kindje bij.

Ik wou gewoon dat ik dat complete gevoel had!

Mijn man is er ook nog niet over uit. We hebben wat probleempjes met onze bijna 5 jarige zoon. Hij heeft gedragsproblemen en daar zit momenteel hulpverlening op. Mijn man wil wachten tot daar meer duidelijkheid over is. Ik wil ook graag rust in huis en dus wacht ik ook tot die tijd maar ondertussen blijf ik er gewoon aan denken.

Als het eenmaal zover is en mijn man zou ervoor willen gaan, dan heb ik eerst nog een hele tijd nodig om dáár weer aan te wennen, om vervolgens nóg meer te twijfelen. Dat had ik ook toen ik graag een tweede wou.

Het is een heel verhaal geworden maar ben zo blij dat ik het even kwijt kan hier...
Wie heeft hier nog meer last van?

mamajb

Hallo,

Ik ben inmiddels moeder van 3 kinderen en ik begrijp je twijfel. Die twijfel heb ik bij een 4de kindje. Maar we hebben besloten ervoor te gaan!! Er zijn meer voors als tegens. Ik ben echt positief over mijn 3 kids. Ik vond de stap van 1 kind naar 2 kinderen veel groter als van 2 naar 3. Het gaat gewoon vanzelf. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en volg je gevoel!

Gr.
Baby09

Ook hier is er wel eens twijfel. Wil ik onze kinderen wel in deze maatschappij zetten, kan ik het wel aan?? Financieel willen we ze allemaal hetzelfde kunnen bieden en ga zo maar verder.

Mijn man komt uit een heel groot gezin en daar zie ik de voordelen van meer kinderen. We hebben nu een zoon en dochter en dat was eigenlijk de doorslag. Daarnaast mag ik nog maar 1 keer kinderen krijgen ivm keizersnee, dus dan is de verleiding ook wel groot.

Ik moet nog steeds mijn studie rechten afronden, maar het geluk wat ik van mijn kinderen krijg weegt niet op tegen een afgeronde studie, dat komt nog wel een keer als de kinderen groter zijn!

Succes met je beslissing die kan ik helaas niet voor je nemen en ik weet hoe moeilijk dat kan zijn.

Dikke knuf Tamara

hier hebben wij het zelfde

wij hebben al 2 kinderen
onze jongste heeft nog al driftbuien en ja het is best zwaar om ermee om te gaan hulpverlenning is ook op gang aan het komen en zij is binnenkort drie jaar oud
onze oudste word dit jaar 6
nu is het dat wij aan het begin eigelijk heel hard riepen wij willen geen 3de dat is teveel en dat kennen we er niet bij hebben
maar met de tijd is er eigenlijk ingekropen dat we een 3de wouden

en ja het is elke dag met de jongste soms een gevecht
en ja ik heb soms ook van die dagen dat ik mezelf al hellemaal voor ken stellen hoe het is samen met deze 2 als hun ouder zijn
maar ik besefte me daar ook bij dat ik een derde erbij voelde en dat dit ook wel past bij ons
een groot gezin met 3 kids meschien ooit 4 (maar dat is ooit en meschien)
en ja vrijeheid voor mijn eigen wil ik ook wel weer ooit en rust in huis is zeker wat ik elke dag wens
maar de rust komt ooit hier in huis wel weer terug en een 3de vinden wij nu samen met alle liefde welkom
want het zou ons gezin nog completer maken

dus ik snap prima waar je vandaan komt en hoe dubbel je je ken voelen wij en ik hebben dat ook
maar wat ons tot deze beslissing heeft geleid is ok de langere termijn wat krijgen wij ervoor als wij er nog 1 bij zouden nemen
want wat op dit moment is nu maar dat is snel voorbij
en de toekomst is dus iets waar wij graag naar kijken dat we inplaats van 2 nog een derde hebben om van te houden nog een plekje exstra bezet aan onze eettafel en nog iemand om een glimlach op het gezicht te toeveren als het even tegen zit

ik weet het is voor mij en ons meschien makkelijker
en beslissen ken ik niet voor je
maar zo hebben wij hiernaar gekeken
en wie weet helpt dit jou iets in de goede richting die jij wilt gaan

knuff daam

Terug
Bovenaan