Het doet zo'n zeer.....

Hoi hoi,

Dit gaat niet over kinderen maar over menstruatie.
Wie heeft de gouden tip?

Ik ben op mijn 15e aan de pil gegaan omdat ik zeer zwaar ongi was en ook zeer onregelmatig.
In april moest ik van de ha stoppen omdat ik toch vaak last van bijwerkingen had vermoedde hij.

Ik ben nu wel regelmatig ongi, maar het wordt nu iedere maand heftiger.
De eerste twee dagen heb ik krampen en een paar keer het gevoel alsof er een hoofdje ligt te duwen dat ie eruit wil. Dat is het teken dat de kraan weer verder open gezet wordt en alles zit dan onder het bloed (sorry voor onsmakelijk detail)
Inmiddels heb ik tijdens ei-sprong 4 dagen flinke buikpijn gehad en nu alweer 2 dagen. Soms zo erg dat ik op de bank met een kruik tegen mn buik lig.

Heeft iemand de tip om hier vanaf te komen? Spiraal wordt het niet, want we gaan in december weer klussen voor een tweede (sssttt.....) Dus voor die 2 maanden zie ik het niet zitten....

HELLUP

Liefs Irene

Hoi Irene, Je hebt nu niks aan mij, ben zwanger zoals je weet en dus al bijna 9 maanden niet ongesteld geweest, (is werkelijk het enige voordeel)
Maar ik heb ook altijd erg veel last van m'n menstruatie, in de vorm van pijn.Maar meer dmv onder-rugpijn en een wee-ig gevoel in onderbuik.Als ons kindje er binnenkort is, moet ik toch gaan denken aan anticonceptie.Zit te denken aan het spiraaltje, na 4 kids ben ik er wel klaar mee, en 't lijkt me heerlijk praktisch niet meer ongesteld te worden.Maar daar heb jij nu niks aan, daar er volgend jaar dus misschien weer een zwangerschap aan zit te komen!!!
He, en een simpele paracetamol, ik slik er zo 5 of 6 per dag weg als ik zo'n last heb van de pijn...Eerst Aleve nog geprobeerd, maar da's echt heftig spul voor je maag en mag je maar 3 per 24 uur.Had ze binnen 6 uur op maar pijn bleef komen...
Heb je het al 'ns voorgelegd aan je huisarts?
Succes, groetjes Roos.

ik zou zeggen dan nu maar alvast voor de tweede gaan, en daarna voor de spiraal.

Is misschien makkelijk gezegd ik weet natuurlijk niet of er een reden is om pas in dec voor de 2de te gaan.

Gr Lique

hoi irene,ik zou denk hetzelfde zeggen als Lique...nu alvast maar gaan klussen,en daarna voor een spiraal gaan.Zoals jij je klachten omschrijf is ook geen pretje.Ook ik ben zwanger (alweer bijna 27 weken)dus ik heb er nu ook geen last van.normaal ben ik ook vrij onregelmatig ongi.Toen ik iets jonger was ,ben nu 35 had ik er minder last van dan nnu,maar mijn klachten werden ook iets heftiger..Straks ook maar denken aan een spiraal.succes met je besluit.xkarin

Ik heb ook altijd heel erg last van menstruatiepijn en gbruik dan altijd........wacht, ff opzoeken...............
Sjoet! heb het niet meer in huis. Volgens mij heet het iets van feminothol of iets in die richting. Het is een roze/paarsig doosje met pilletjes en je kan het gewoon bij de drogist kopen. Het is speciaal tegen menstruatiepijn. Het helpt mij altijd erg goed.
Ik hoop dat het bij jou ook werkt.

Sterkte. X Trudi

Ik denk dat trudi feminax bedoelde?

Ik weet niet goed wat je er aan kan doen, maar heel veel pijnstilling buiten pcm om zijn heel slecht voor de maag en kun je maagzweren van krijgen, misschien een pcm spiegel opbouwen en standaard die dag al 4x2 pcm nemen op 24 uur?
Bijv; 8;00, 12;00, 18;00 en 22;00 en dit dan bijvoorbeeld 2 of 3 dagen van je ongi lang?

Zo ga je pijn het beste tegen en dit word ook vaak in de zorg toegepast bijvoorbeeld na operaties vanwege pijn aan de operatiewond, botbreuken, pijn aan spieren en pezen, mensen die allergisch zijn tegen morfine bijvoorbeeld krijgen dit ook zo voorgeschreven.

Paracetamol moet je overigens even door de midden drukken en dan innemen dan worden ze in de 1e plaats beter en sneller opgenomen en kunnen de tabletten niet aan je maagwand verkleven wat op den duur maagzweren en maag perforaties op kan leveren, verder zijn pcm niet schadelijk voor de maagzuren en maagwerking.

Veel sterkte met alles en ik hoop dat als je met 'klussen' begint dat je snel zwanger mag raken en er lekker vanaf ben,

Liefs Marina

hoi irene,
weet een beetje hoe je voelt, had de eerste 3 ongi's na de bevalling ook zeer veel last van pijn en bloedverlies, toen werd het minder en nu de laatst 2 waren ook weer lekker pijnlijk.
Neem zelf altijd ibuprofen in 200 milligram. Werkt bij mij echt perfect. Neem de lage dosering zodat ik er nog 1 kan nemen en niet snel aan de dagdosis zit.
Zou dat proberen en dan lekker beginnen met "klussen", en hopen dat je snel zwanger bent. Lekker een paar maanden weer ervan af zijn.
groetjes annelies

Hoi hoi,

Bedankt voor alle tips. Ik ga zeker ook die feminax proberen. Paracetamol gebruik ik ook wel, maar echt helpen doet t niet.
De kruik wel, maar ja die kan ik moeilijk om mijn buik binden haha.

Klussen wachten we mee, we gaan in oktober de zolder verbouwen. We hebben niet genoeg slaapkamers. Bij eerste zwangerschap gingen we daaraan werken met 30 weken en (hij hernia) en bekkenklachten dus nu willen we het af hebben voordat ik zwanger ben haha.
Muren verplaatsen e.d. Dat gaan we in oktober mee beginnen en hopelijk in december klussen.

Bedankt voor alle tips.

Liefs Irene

Terug
Bovenaan