Het doolhof van de zorgverzekering

Vandaag viel de nieuwe polis van de zorgverzekeraar op de mat, maar aangezien dr veel gaat veranderen, moeten we dat natuurlijk allemaal even goed uitzoeken.
Duurder word het zowiezo al, maar vind het ook onzinnig om onnodig verzekerd te zijn, maar onder verzekeren is ook niet fijn, maar wat is nou noodzakelijk... pfff ik zie door de bomen het bos niet meer.
op zich dekken de meeste verzekeringen dan wel de basis maar heb je toch nog een eigen bijdrage als je je niet aanvullend verzekerd.
Wij willen poliklinisch bevallen dus zullen dat moeten gaan meenemen. Heb al zo'n zorg vergelijker geprobeerd maar daar word het nog niet echt veel duidelijker van... tsss waarom is dr ook zo onmogelijk veel keuze!
En kun je niet per onderdeel verzekeren in plaats van pakketen. Want ongewild ben je in een hoger pakket ook voor dingen verzekerd waat je helemaal geen behoefte aan hebt.
Dit word nog een lasige klus.
Hoe lijkt dat bij jullie? komen jullie dr wel een beetje uit?

X

Ik zit bij de menzis en dat krijg ik een ieder geval weer een stuk van de kraamkamer terug. Heb niet het hoogste pakket, maar wel eentje die redelijk wat vergoed.
Je weet nooit wat je nog gaat krijgen en als de baby straks bij mij verzekerd is krijgt die hetzelfde pakket.
Dus liever iets te veel verzekeren dan te weinig.

hoi ik zit ook nog bij menzis en heb extra verzorgd 2 ben nog aan het uitvogelen hoe en wat want ik heb helaas niet veel geld om veel zelf te betalen dus ben idd nu ook aan het kijken waar ik het beste zit
mij gaat het erom dat de basis goed verzekerd is en poli klinisch bevallen want dat is mijn pre hierin ik hebbij mijn eerste bevalling medische noodzaak gehad maar hoe ze dat nu doen weet ik niet ga hier wekl zeker ff doorheen

Ik was ook al aan het rondkijken. Ik zit nu bij anderzorg. Heb een basis en een jongeren pakket. Dat is geloof ik wel de goedkoopste en dekte tot nu toe genoeg voor mij, bril en tandarts zit er ook bij in.. krijg dan alle basis dingen voor kraamzorg enzo wel vergoed, maar ik moet nog uitzoeken of het aansluit bij mijn wensen mbt de bevalling en de baby.

Loop binnen bij de Univé. Daar kun je zonder afpraak binnenlopen, hebben veel gebouwen en ze leggen rustig uit wat er allemaal bij hoort. EN ze zijn goedkoop.

Ik heb een basisverzekering+gezinspakket. Daarin wordt het poliklinisch bevallen zonder medische indicatie vergoed en hoef je niks bij te betalen voor de kraamhulp na de bevalling (wat bij iedere basisverzekering wel moet) Voor mij zaten in dat gezinspakket ook handige dingen zoals een hoog bedrag dat je vergoed krijgt voor een nieuwe bril, best aantal fysiotherapie sessies die je vergoed krijgt (aangezien ik te lange gewrichtsbanden heb en nu ongeveer dood ga aan de heup pijn doordat het allemaal nog wat langer wordt, denk ik dat ik dat nodig ga hebben) Ook de tandarts voor de verzekerde en kind zaten daar bij tot de €600 euro per jaar(ook altijd handig, vooral voor het kind). Er zaten ook nog wat handige dingen voor het kind bij als het is geboren, zodat je op zo weinig mogelijk kosten zit. (maar dit leggen ze daar wel uit, deze dingen heb ik alleen onthouden omdat ze belangrijk voor mij zijn)

Alles bij elkaar betaal ik €130 euro per maand.
Basisverzekering daar is zo'n €98,- (in 2011) het uitgebreide gezinspakket is €37,- per maand, maar als je daar langs gaat, kun je er zo een paar euro vanaf praten. Ze geven vaak kortingen.

Ik ben voor de bevalling en het kind namelijk net overgestapt van salland naar unive, omdat ze die dingen die we nodig hebben toch beter verzekerden.
Ik hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.

Terug
Bovenaan