Het duurt me allemaal te lang....

En dan heb ik het over de bezoekjes aan de verloskundige. Hebben jullie dat ook? Die vier weken die er nu tussen de afspraken inzit kruipen echt voorbij. Ik ben altijd blij en benieuwd als ik weer heen mag maar deze zwangerschap lijkt het wel veeeel erger dan bij de andere twee. Ik moet vandaag over twee weken heen en ik kan niet wachten. Afgelopen week heb ik het aan m'n collega's verteld en aanstaande week ga ik het aan de lln in mijn groepje vertellen. En af en toe schiet de gedachte dan door m'n hoofd: Het zal toch nog wel goed zitten van binnen? Ik heb echt geen reden om aan te nemen dat het niet goed is hoor dus daar hou ik me maar aan vast. Maar ik ben écht aan het aftellen, dat had ik totaal niet van mezelf gedacht!!!!!!!!!!! Wat hormonen toch met je kunnen doen! (ik gooi het daar maar op......: ) )

Oh, wat herkenbaar! Ik had eerst 5 weken ertussen en nu inderdaad 4. Ben gisteren geweest en kan pas 4 mei weer. Heb dan nog wel 1 mei de 20 weken echo, maar goed, dat duurt ook nog even..

Eigenlijk zouden ze in het begin vaker moeten doen. Want dan ben je toch het meest ongerust...

Probeer me maar op andere dingen te richten, nu dan pasen, (lekker extra vrij) en dan gaat de tijd voor m'n gevoel toch wat sneller..

Iedereen succes met wachten!

Nou jullie zullen het haast niet geloven, maar ik heb het tegenovergestelde.

Ik ga op dit moment 1 a 2 x in de week naar het ziekenhuis. Dit omdat mijn vorige zwangerschappen geen happy end hadden. Soms denk ik weleens van, o heerlijk ik hoef een paar dagen even niet.

Maar ik zit ook totaal niet op een roze wolk en ik denk dat dat ook wel verschil maakt. Die roze wolk had ik bij de eerste zwangerschap en toen keek ik ook echt uit naar elke afspraak.

Hoe verder je kom hoe meer je mag gaan, maar zo weinig als jullie gaan zou ik niet vol kunnen houden hahaha. Je hoort weleens dat ze rond 9 weken mogen en daarna pas met 20 weken, dat lijkt mij ook ontzettend lang duren. Daarom begrijp ik ook zeker dat mensen een pretecho doen.

Gr. Quint

Helemaal mee eens. De eerste weken heb ik altijd veel meer behoefte om even het hartje te horen. Op het eind geloof ik het wel en dan ga je juist veel vaker naar de verloskundige.

Nu heb ik het geluk de baby al heel duidelijk te voelen, dus nu vind ik het wel prima 1 keer per 4 weken.

Groetjes Janneke

Hoi hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook heel erg en toen mocht ik ook vaker komen vanwege een eerdere miskraam en bloedingen bij mijn zwangerschap van Sven. Toen had ik het liefste gewoon een echo apparaat aan mijn bed gehad, haha!

Deze zwangerschap gaat echt volgens het boekje en dus heb ik mezelf gedwongen in de normale molen mee te gaan (dus in het begin met 4 weken ertussen). Ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed afgaat. Dat komt ook omdat ik nu veel minder met het zwanger zijn bezig ben. Nu is het vaak van: Sven, manlief, huishouden, werk, studie en o ja, ik ben ook nog zwanger.

Maar............... nu heb ik 17 april de 20 weken echo en we willen zo graag weten wat we gaan krijgen dat het nu wel erg lang duurt...... Als ik die mijlpaal weer heb gehad, zal de rust wel weer terugkeren denk ik.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan