Het duurt zo lang...

Hallo allemaal,

Ik heb besloten nu maar mijn echte naam te vermelden. Ik heb namelijk eerder een berichtje getypt onder de naam A uit P. Maar laat ik maar niet meer moeilijk doen; ik wilde jullie even laten weten hoe het verder is gegaan.
Op dinsdag 12 okt heb ik een echo gehad en er bleek nog een vruchtzakje bij de baarmoedermond te zitten. Dat zou binnen een week vanzelf los moeten komen, en gister kreeg ik weer een echo. Toen bleek het er nog steeds te zitten...de grond zakte onder mijn voeten weg. Ik had zo'n zin om onwijs te huilen. Alles bij elkaar genomen ben ik namelijk al drie weken aan het 'rotzooien'. Het is twee en halve week geleden dat ik het vruchtje kwijt raakte en nu moet ik vrijdag alsnog gecurreteerd worden omdat hetgene wat juist NIET moest blijven zitten, er nog steeds zit! Tegen de curretage zie ik niet echt meer op (mede dankzij jullie verhalen) maar het feit dat alles zo lang geduurd heeft, terwijl ik het zo graag achter me wil laten en verder wil met mijn leven, daar word ik zo verdrietig van. Daarbij komt ook nog eens dat ik ontzettend veel last van mijn hormonen heb, ik kan om vanalles zomaar gaan huilen. Vandaag ben ik voor het eerst (een halve dag) weer gaan werken. Dat deed me wel heel goed, weer wat afleiding. Ik hoop ook dat het snel vrijdag is, dan is het eindelijk allemaal achter de rug. Maar nou vraag ik me af: hoelang moet je rust nemen na zo'n curretage? Want ik wilde eerst maandag meteen weer aan het werk gaan, maar mijn moeder zegt dat dat waarschijnlijk nog te hoog gegrepen is. Kunnen jullie mij vertellen hoe dat gaat? Het zal waarschijnlijk voor elke vrouw wel anders zijn, maar toch. Mijn verhaaltje is misschien een hoop zelfmedelijden hoor, maar ik moest het even kwijt.
Liefs, Anna

Ik vind het wel meevallen met je zelfmedelijden, hoor!
Als ik jou was, zou ik alvast op mijn werk vertellen dat je er maandag waarschijnlijk (of misschien) niet bent. Want je weet niet hoe je je gaat voelen. Volgens mij is het fijn om even de tijd te nemen.

Sterkte & liefs,
Marjon

Lieve anna,

Ik kan je gevoel helemaal begrijpen, maakte hetzelfde mee in maart wist op 4 maart dat het misging, pas op de 22e kwam het (wel vanzelf)
Begrijp goed dat je lijf nog een tijdje vol hormonen zit, dat zorgt ervoor dat je je zo K...voelt.
Ik heb toen heel veel aan het forum gehad, omdat daar lotgenoten zijn die je er doorheen kunnen slepen en waar je heel open over je verdriet mag praten.doe dat ook.
geef jezelf de tijd om alles te verwerken.

liefs jeanette

Hoi Anna,

Allereerst wat een ontzettende vervelende situatie allemaal.

Ik heb 26 september j.l. mijn tweede curretage gehad.
Bij de eerste in maart dit jaar ben ik ook vrij snel weer aan het werk gegaan.
op een woensdag ben ik geholpen, en op zaterdag stond ik alweer aan het ziekenhuis bed.
Achteraf was dit te snel ( voor mij althans).
Je moet niet vergeten dat het ook nog een emotioneel staartje heeft. En het is toch een kleine operatie. Nadien kun je het gevoel hebben om aan de binnenkant helemaal blauw en gekneusd te zijn. Tja er wordt toch in je baarmoeder gerommeld.

Maar het is natuurlijk maar net hoe jij je na afloop voelt.En het werk is natuurlijk ook een afleiding. Volg je eigen gevoel, maar ga niet te snel aan de bak.

Groetjes Pascalle

Lieve Anna,

Ik heb 22 juni een curretage gehad en dacht ook de volgende dag weer te gaan werken, maar dat viel even tegen. ben een week thuis geweest en heb toen een week 1/2 dagen gewerkt, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend hoe je je voelt. In het ziekenhuis vertelden ze mij dat ik twee weken rust moest nemen, vond ik wel erg lang. Maar doe het rustig aan en luister naar je lichaam. Groetjes, Pas

15 juni had ik mijn curretage en 21 juni(er zat een weekend tussen)was ik weer gaan werken. Mijn gyneacoloog gaf aan dat ik gelijk weer aan het werk kon, dus ik dacht van waarom ook niet.Achteraf veel te snel allemaal. Thuis zitten jammeren helpt niet, maar het goed verwerken door snel weer aan de bak te gaan ook niet.Je kunt wel met een plaat voor je hoofd weer gaan beginnen met werken en door alle drukte alles proberen te vergeten, maar helaas je verdriet komt dan meestal veel heftiger terug.Geef jezelf een paar weken om tot rust te komen.Na twee weken is echt je verdriet nog niet weg, maar is je lichaam en geest wel iets rustiger geworden.Veel sterkte meid en laat iemand je voor morgen ziek melden.

Liefs yvon

Terug
Bovenaan