Het eerste lepeltje

Hey mama's

zijn jullie al begonnen met het eerste lepeltje (pap/fruit/groete)?

Wat was het, en wat was de reactie?

Hier alleen nog maar een lepeltje vitamine elke dag, en dat moet zo snel mogelijk weer naar buiten.

Hoi,
De vitamientjes gaan hier ook via een lepeltje. Het blijft er meestal wel in, maar het gaat gepaard met een heeeeeel vies gezicht.
Stiekem heb ik al wat fruit gegeven, wel wat aan de vroege kant (met 10 weken ofzo). Eerst appelmoes. Na een vies gezicht bij het in zijn mond krijgen (zo van: wat heb ik nou in mijn mond) ging hij lachen en smakte het beetje lekker op. Sindsdien krijgt hij af en toe een beetje. Hij vindt het erg lekker. Ook het hapje banaan een paar dagen terug (12 weken) vond hij erg lekker. Hij vraagt steeds om meer: hij zit dan met zijn mond open en smakt. Maar ik durf hem niet teveel te geven, omdat hij nog zo jong is.

maandag voor het eerst julia een fruithapje geprobeert te geven, mw had na de fles nog honger dus wij potje gepakt en wat blijkt mw lust er wel pap van. ze hapje gelijk ook goed van het lepeltje. dus zeker voor herhaling vatbaar.

liefs

Bij Chris gaan we het over ongeveer 2 weken proberen, dan is hij 4 maanden.
Maar wat ik me dan weer afvroeg, hoe laat geef je een fruithapje en een groentehapje?
Ik zou denken het fruithapje rond 10.00 en het groentehapje rond etenstijd (van de 'grote' mensen), maar overal lees ik dat het andersom gegeven wordt.
En geef je dan alleen zo'n hapje of ook nog een fles erbij?

Groetjes, Daf

Mare krijgt sinds 3 weken fruit en groente (ze is nu 18 wk). ze eet nu een half potje op, maar merk dat ze steeds wat meer wil/kan eten.
ze vind het heerlijk!!! ook krijgt ze al een hele poos pap in de laatste fles.
de bv loopt nu heel hard terug, ik voed nu sinds een week alleen nog om 7 u smorgens en 7 u savonds.
en de rest fles.

Fruit/ groente kan je geven wanneer jij wilt (ochtend middag avond) en is eerst als paar happen en daarna fles. Als ze heel potje op kunnen ook fles geven, maar die hoeft niet op. Aanbieden kan altijd.

We wilden afgelopen zaterdag beginnen met pap, maar Pepijn is al ruim week ziek, dus we wachten tot hij aan betere hand is. Groente en fruit "moeten"we wachten tot hij 6 maanden is ivm allergiën in de fam, maar waarschijnlijk krijgt hij dat eerder. Hij kan echt boos zijn als wij lekker eten en hij niet....

Liefs

Wat ik bij mijn zoontje deed was dat ik hem eerst 's ochtends om 7 uur voedde en dan zijn fruithap tussen 8 en 9 uur aanbood vlak voor hij naar bed ging. Ik was begonnen met een fruithap in maand 4 en in maand 5 ben ik begonnen met de groente die kreeg hij dan tussen 5 en 6 daarna in bad en dan om 7 uur flesje en dan slapen.

Ik koos voor de ochtend omdat ze dan goed uitgeslapen zijn en overal voor in zijn, aan het eind van de dag zijn ze wat vermoeider en niet meer in voor nieuwe dingen.

Denk dat ik volgende maand maar weer zo begin.

Terug
Bovenaan