Het eten van stukjes lukt nog steeds niet!

Hoi allemaal, ik ben mama van een meisjestweeling van 17 maanden. Het gaat hartstikke goed met ze en ze zijn echt heel lief en best makkelijk, behalve met eten.
Ze eten wel gewoon met de pot mee, maar dat moet echt nog steeds (net als met fruit) gepureerd zijn. Ik probeer het steeds wat grover te maken, maar daar trappen ze echt niet in. Heeft iemand hier ervaring mee? Iedereen in onze omgeving heeft volgens mij van die alles en makkelijk etende kids.Potjes eten moet ik echt pureren.  Mijn ene dochtertje doet minimaal een half uur over een boterham! Als ze teveel stukjes krijgt dan gaat ze kokhalzen en soms overgeven. Toen ze kleiner was deed ze dit ook bij fruit en  haar fles melk.  Koekjes, stukjes kaas en een paar stukjes chips lukken (meestal)  wel prima!
Ik vind het eten geven dus meestal ook niet zo leuk meer.
Help...
 
Hi Jeanet,
ik lees dat ze wel een koekje enzo eten. Misschien kun je ze eten juist veel groter (halve aardappel, hele appel, stronk brocoli) aanbieden en dat ze er zelf vanaf happen.
Anders heb ik geen tips. Trouwens, mijn oudste (van 2 1/2 jaar) walgt van kleine stukjes, dat eet ze echt niet. Voor de rest  eet ze wel goed.

Groetjes en succes,  
Tineke  
 
Hoi,
Tips heb ik eigelijk niet. Maar ik heb hetzelfde gehad met mijn zoon (nu 3 jaar) en uiteindelijk ging het vanzelf.........als het gepureerd was at hij gewoon. Dus ik heb er eigelijk niet moeilijk over gedaan. Hij at en dat vond ik het belangrijkste......

Ik heb nu weer hetzelfde probleem met mijn dochter (as zaterdag wordt ze 1 jaar) en zij wil ook geen brood. Ik geef haar dus pap bij ontbijt en lunch. En ze is een potjes kind.........geen vers fruit (ook al pureer ik het) en ik heb al verschillende keren geprobeerd met de pot mee te laten eten (gepureerd, niet gepureerd, grote stukken, kleine stukjes........alleen brocolli en bloemkool want dat is erg zacht)

Succes ermee.....
groetjes Chantal

 
hoi Jeanet,

wees blij dat ze nog stukjes brood en chips of zo eet...mijn dochtertje van nu ruim 17 maanden oud eet dus echt helemaal niets zelfs niet zelf gepureerd..alleen de potjes vanaf 6 maanden omdat die helemaal glad zijn...ze krijgt dus nog drie flessen op een dag   eeen potje fruit en een potje warm  en een danoontje op een dag...best frustrerend haar nooit iets in de handen te kunnen geven en dat ze dat lekker gaat oppeuzelen...en geloof me,wat mij betreft mag ze dus echt alles hebben!!!

Ze krijgt nu logopedie(gespecialiceerrrd met voeding) en het is dus echt beginnen met theelepeltjes appelmoes door een heel potje fruit...omdat dit iets anders van structuur is...het worst nog een hele lange weg en vaak is er een reden voor....neem haar vooral heel serieus...voor is het dat namelijk ook!!

Groetjes Toos
 
Terug
Bovenaan