Het familie/vrienden vertellen

Wanneer en hoe zijn jullie van plan het nieuws bekend te maken aan vrienden en familieleden? Ik ben erg benieuwd en doe dan meteen wat inspiratie op.

1x verteld dmv een tegel van Nomé Home waar op stond : Baby augustus 2025
En 1x dmv sport reageerbuisjes gevuld met confetti.
Bij de 1e was ik ongeveer 8 weken en de 2e met 6 weken

Bij mijn ouders en schoonouders langs geweest met vaderdag (10 weken zwanger). We hadden cadeautjes mee en het laatste cadeautje was een rompertje met baby loading Alvast veel plezier met vertellen!

Wij hebben het met 5/5,5e week al aan onze ouders en onze zusjes en broer verteld. We hebben hiervoor een rompertje gebruikt (was heel leuk om die samen uit te zoeken ook!) en die soms gewoon tevoorschijn gehaald en het verteld en soms ingepakt! Na de echo bij 8 weken wil ik het aan vriendinnen vertellen, ik denk door de echo tevoorschijn te halen :)

Omdat het ons eerste kindje is en we het allemaal nog best wel spannend vinden of alles goed gaat en het voor ons zelf nog mega onwerkelijk voelt, vertellen we het nog even niet (nu 5 weken en 1 dag zwanger).

Mijn ouders hebben toen ze wisten dat ze zwanger waren van mij een soort brieven in een boekje geschreven naar mij vanaf de dag dat ze erachter kwamen. Toen mijn vriend en ik erachter kwamen dat we (hopelijk) een kindje gaan krijgen heb ik die avond een brief terug geschreven naar allebei mijn ouders apart met uiteindelijk de 'onthulling' erin.

Ik heb ook vriendinnen die het bekend hebben gemaakt door een 'groepsfoto' te maken maar stiekem een video aan te zetten op hun telefoon en dan zei hun partner 'zeg maar, "[naam vriendin] is zwanger!" en dan heb je dus iedereens reactie op video - wat best grappig kan zijn, denk ik.

Het lijkt mij ook wel lachen om het gewoon totaal random te laten vallen omdat mensen het dan totaal niet zien aankomen.

Wij hebben voor onze ouders het 'grote voorleesboek voor opa's en oma's' gegeven. En daarbij een bedrukt rompertje, want mijn partner en vader hebben samen een bedrijf.

Voor onze broers en zussen hebben we save the date kaarten gemaakt. Hierbij krasstickers waarbij ze de jaar, maand en een speen moesten wegkrassen.

Wij hebben voor onze ouders het 'grote voorleesboek voor opa's en oma's' gegeven. En daarbij een bedrukt rompertje, want mijn partner en vader hebben samen een bedrijf.

Voor onze broers en zussen hebben we save the date kaarten gemaakt. Hierbij krasstickers waarbij ze de jaar, maand en een speen moesten wegkrassen.
Wat leuk en origineel zeg! Zo’n boek leek mij ook heel leuk, maar ik was ‘bang’ dat m’n ouders meteen iets zouden verwachten of denken als we ze vanuit het niks een cadeautje zouden geven haha

Dat kan ik mij goed voorstellen! Ik ben zelf (hobby)illustrator, dus ik vertelde dat het een nieuw project was. Mijn moeder zocht vooral naar mijn naam op de titel, het kwartje viel verrassend genoeg bij mijn vader sneller

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan