Het gaat nu wel erg hard...

Wat gaat het hard hè!?
Nova is nu 20 weken en gister is haar eersten tandje al door gekomen. En sinds een week rolt ze zonder hulp van haar rug naar haar buik. En nu heeft madam bedacht dat ze ook wel al kan gaan proberen te kruipen... Dat lukt natuurlijk nog helemaal niet en boos dat ze daar om kan worden ;)...!
Hoe staat het met de ontwikkeling van jullie kindjes die van dezelfde leeftijd zijn? Ik ben zo benieuwd omdat iedereen steeds zegt dat ze zo hard gaat en ik vraag me af of dit echt zo is of dat dit 'normaal' is op deze leeftijd. Maar vooral wil ik het even kwijt. Heerlijk om zo lekker ongegeneerd trots op je kind te kunnen zijn, toch!?!!!

Ciao, Iris
 
Hoi Iris,

Hihi jou Nova gaat inderdaad hard zeg. Mara deed met 20 weken nog niet veel alleen van haar buik naar rug draaien.

Met 6maanden draaide ze pas goed en nu met 8 maanden draait ze beide kanten op en draait om haar as maar om te zeggen dat ze een poging doet om vooruit te komen mwa dan moet het wel heel boeiend zijn wat er ligt.

En tanden geen 1 te zien hoor dus deze dame is niet zo vlug.

Maar leuk dat ze is ;-) Geniet er lekker van want hoe cliche is het maar het gaat zo snel.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hi Iris, onze dochter doet nog niet zo veel hoor, lichamelijk dan he. Ik denk dat jou nova snel is. Maar ik heb wel gemerkt (bij onze eerste) dat ieder kind zich op zijn eigen tempo ontwikkeld. En dat het karakter ook mee speelt, hoe klein ze ook zijn! Onze eerste was laat met praten, maar snel met 'begrijpen' nou geniet er maar gewoon lekker van maar zo te lezen doe je dat al.
Groeten.
 
Hoi,

Pas geleden zo'n zelfde soort berichtje verstuurd
Mijn zoon van 17 weken gaat ook erg hard, rolt al beide kanten op wil kruipen en zit soms al een beetje.....
Ik vraag me ook wel eens af zijn alle baby's zo...........
Hij heeft ook nooit in de kinderwagenbak gelegen en ik loop nu kleine stukjes met de wandelwagen, als ie maar kan kijken !!
Hij is heel wijs ziet en hoort alles.....
Soms vind ik dat ie zichzelf behoorlijk in de weg kan zitten en denk ik dat het voor hem zelf makkelijker was geweest als ie wat meer " baby " baby zou zijn.
Oh ja zijn tanden zijn ook al bezig !!!

Het is een heel lief mannetje we zijn gek op hem !!!

Veel plezier met jouw kindje

Nina
 
Heee,

Wat leuk dat verhaal van je. Helemaal hetzelfde als onze Tijn. Wil ook kruipen en wordt dan bijzonder boos als het hem niet lukt; het zou me niet verbazen als dit binnenkort wel lukt. Hij blijft oefenen.....hahaha

Ook is hij al druk bezig met tandjes inderdaad; lekker he: alle kwijl overal waar ie maar komt mmmm

Verder ziet ie alles en wil alles meemaken; ongelooflijk wijs issie!
Genieten dus.....

 
hoi,

Heerlijk he al die trotse mamas, nou ik ben er ook een hoor!!
Thomas is nu 6 maandeb en 1 week hij draait ook alle kanten op, zo leg je hem op een kleed, je draait je even om en weg is hij, hahahah
Thomas heeft nu 6 tanden eruugg snel hij had met 4 maanden zijn ondertandjes al( 2 witte rijstekorrels)
zo gaaf om te zien als hij lacht, om op te vreten hihihih
Hij probeert nu een beetje te tijgeren maar komt nartuurlijk geen meter van zijn plekkie, en als dat niet lukt gaan we toch gewoon weer rollen dan kom ik er ook.
Het is inderdaad echt genieten van zo'n klein mensje dat van je zelf is.
Ik vind het geweldig om mama te zijn.
zeker genieten!

groetjes wendy
 
Terug
Bovenaan